kim99x skrev:
inte alls, helt fel..en bra digitalkamera ger briljanta bilder på fotopapper, helt i klass med de bästa småbildkamererna..har sett många exempel på digitalkamerabilder både i A4 och 50x70 (minolta dimage7) och bilderna kan inte skiljas i kvalité från de bästa småbildskamererna..faktum är att skärpan är strået vassare på digitalkamerabilderna.
mvh/Kim
Mamiya 7 II med 150mm 7n obj plus lägsta iso film då? 7x6 format alltså sen framkalla bilden på leica focomat.. hur stora skillnader blir det på 50x70? det finns ju analoga storformat kameror..
Man kan ju framkalla riktigt stora bilder utan behöva en dyr stor skrivare som kostar minst 200 tusen kr
Hur långt kan man gå med en digitalkamera utan blixt om man kan få en bra "brusfri" bild med Leica M Noctilux 50mm/1.0 plus Delta 400/1600/3200 iso (beroende hur mkt korn man vill ha)
?
Man kan ju få bättre bilder om man kör "bildserie" med Nikon F5 eller Canon toppmodell med motorn .. går det väl inte lika snabbt med digitalkameror? D60 är inte ens lika snabb som analoga konkurrenter om man inte talar om Canon 1D
många billiga analoga kameror kan köra upp till 4fps tills rullen tar slut..digitala kameror i 10-20 tusen kr prisklass är fortfarande långsamma tyvärr
EF 14 mm f/2.8L USM motsvarar 22mm för D60..kan man inte få kortare brännvid för digital ESR kameror?
Vet inte om jag är gammalmodig men jag tycker att lite korniga s/v bilder är vackrare än "platta" rena digitalla bilder..
några fördelar för digitala? jo digitala är bättre än analoga APS, kompaktkameror
jag föredrar det analoga framför digitala