Annons

Slutarljud

Produkter
(logga in för att koppla)
Menar du att den börjat låta mycket den senaste tiden eller att den alltid gjort det?

D7000, D300s och någon eller några till har tysta lägen där spegeln låter mycket mindre men varje bild tar längre tid. I normalläget låter de ungefär likadant tycker jag.

Den har alltid låtit så och jag har inte reagerat så mycket förrän jag hörde en Canon,vet ej vilken,den lät som en viskning jämfört med min.

Det var ljudet av kvalité du hörde, jämför tickandet från en en Schweizisk mekanisk klocka med en japansk quartzklocka ;-)

Den har alltid låtit så och jag har inte reagerat så mycket förrän jag hörde en Canon,vet ej vilken,den lät som en viskning jämfört med min.

Ja, både NIkon D90 och D300 låter mer än Canon- har själv reagerat på detta men började tycka det låter kvalitet :)

//Danne

Jag har alltid älskat slutarljudet på Nikons lite "finare" kameror, tycker personligen att en D90 låter som en liten kattunge medan D700 låter som ett lejon,kraftfullt och manligt, Canons instegsmodeller låter som om dom skulle ha en elektronisk slutare, inte alls häftigt, men min 5D3 låter gött! Bästa slutarljudet dock från alla kameror jag haft är Pentax super me tätt följt av D700.

Det är en jäkla skillnad på olika canonkameror också :)
Har du noterat att det spelar ganska stor roll vilket objektiv du sätter på kameran förresten? (för hur den låter alltså).

Jag är ingen djur/fågelfotograf men slutarljudet från en D700/D800 kan ju väcka de döda och borde ställa till problem när man ska fota djur. Jag ägde en D7000 i några månader och den var i alla fall tystare än min D700 och D800, ganska behagligt ljud tyckte jag. Har aldrig testat en D90 så jag kan tyvärr inte jämföra mot den.

5D Mark III låter också en hel del i normalläge.

Jajjamen! Det är fint det :) hoppas att det en dag kommer en kamera som har en sån maffig spegel så att det blir rekyl när man trycker ner slutaren ;-) ett fint slutarljud höjer fotoglädjen tycker jag.

Jajjamen! Det är fint det :) hoppas att det en dag kommer en kamera som har en sån maffig spegel så att det blir rekyl när man trycker ner slutaren ;-) ett fint slutarljud höjer fotoglädjen tycker jag.

Gillar det också, jag missar aldrig att jag precis tog en bild. Är man bakis och har huvudvärk kan man ju alltid ratta in silent mode ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar