Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarfel på 5 dagar gammal 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
De har inte ringt, men nu står det att den är påbörjad och att en reservdel är beställd. Nu kommer den ju att vara borta i säkert två veckor till!

Ska jag måsta kontakta Dustin igen eller?
 
Jag skulle kontakta någon chef för den avdelningen och förklara läget och hur dåligt du/ditt ärende blivit behandlad... Du borde kunna få någon ersättning för detta tycker man, kanske minneskort/gratis glugg :)
Hoppas du får kameran snart iaf...

//Danne
 
Menar du på Centralservice eller på Dustin?

Mjo, nåt som plåster på såren tycker jag verkligen att jag borde få.
 
Godsmack skrev:
De har inte ringt, men nu står det att den är påbörjad och att en reservdel är beställd. Nu kommer den ju att vara borta i säkert två veckor till!

Ska jag måsta kontakta Dustin igen eller?

Ställ ultimatum till på fredag om du inte redan gjort det. sedan köper du en ny kamera och kräver tillbaka dina pengar.
 
Dajo skrev:
Ställ ultimatum till på fredag om du inte redan gjort det. sedan köper du en ny kamera och kräver tillbaka dina pengar.

Det har jag gjort, men de verkar inte ta mig på allvar.

Knappast värt att köpa en ny kamera innan jag ens vet om jag får pengarna tillbaka.

Har mailat Dustin, igen, och sagt att de får skicka en ny kamera, för jag vägrar vänta i flera veckor till. Men troligtvis kommer de att vägra. Ska ringa Centralservice imorgon och fråga hur lång tid det tar för delen/-arna att komma. Om de får ihop kameran imorgon (yeah, right) så har jag den troligtvis på fredag om de skickar med företagspaket.
 
Patrik, du har helt rätt. Du skall naturligtvis inte köpa ny kamera innan du åtminstone har hävt avtalet med säljaren. Med tanke på att reparationen har kommit igång verkar det i mitt tycke något omständligt att häva avtalet i nuläget inte minst eftersom det inte är troligt att säljaren utan tvist skulle betala tillbaka pengarna till dig. Däremot tycker jag att du skall vidhålla ditt krav på omleverans inom t.ex. en vecka om kameran inte är reparerad senast visst datum (t.ex. imorgon fredag). Om säljaren hade skött detta på ett acceptabelt sätt så borde du redan haft en ny kamera hemma. Säljaren verkar dock inte så mån om sitt rykte. Undrar om säljaren känner till denna tråden...
 
Ringde Centralservice idag. Tanten i luren sa att det var omöjligt att säga när reservdelen kommer. Den kunde komma imorgon, den kunde komma nästa fredag.

Gah. Så störande. Dustin svarar inte på mina mail heller. Får se om de svarar nu i afton, annars får jag ringa dit imorgon.
 
Menar du att slapphet och arrogans gjort att du varit utan kamera hela sommaren?
Gör så här: Ring först KO, sedan Sverker (du vet vem). Då ska du se att det ordnar sig. Sälv hade jag nog tagit livet av någon värdelös nolla om jag drabbats som du...
 
Linmajon skrev:
Menar du att slapphet och arrogans gjort att du varit utan kamera hela sommaren?
Gör så här: Ring först KO, sedan Sverker (du vet vem). Då ska du se att det ordnar sig. Sälv hade jag nog tagit livet av någon värdelös nolla om jag drabbats som du...

Jadu, vad som har gjort att de inte har fått tummen ur på över sju veckor vet jag inte riktigt.

Knappast värt att ringa dem nu, då de har börjat på kameran. Menmen, jag ska då kräva nån slags ersättning eller liknande
 
Ja...allså, du har köpt en ny kamera för ganska mycket pengar att ha till sommarens semester. Den pajar efter ett par dagar (typ). Efter nästan 2 månader, lagom när hösten är här är du fortfarande utan både kamera och pengar. Du borde lätt kunna kräva ett objektiv i kompensation. Ett 17-40/4L är en fin glugg...
 
Ja, nog skulle jag kunna ta ett objektiv nog. :)

Det blir ju isf från Dustin, men de verkar ju vara så otroligt snåla.
 
Patrick, jag skulle rekommedera att du kontaktar en av de större dagstidningarna, kanske inte hjälper dig att få din kamera snabbare men jag LOVAR att du kommer få en ersättning av dustin/canon.

Jag kommer inte ihåg exakt hur lång tid man har på sig att få något fixat men dålig publicitet vill inte dustin eller canon ha.

Många på FS har läst denna tråd men om man sprider den i vanlig tidningar eller tv så brukar det hända en hel del.

Kanske Plus med Sverker...

Lycka till och meddela vad som sker.
/sam
 
Jaa, det var ju en bra idé. :) Om inte, så kan jag ju iaf hota med att gå till media om de inte erstätter mig på något vis.

Tack för tipset!
 
Godsmack skrev:
Jaa, det var ju en bra idé. :) Om inte, så kan jag ju iaf hota med att gå till media om de inte erstätter mig på något vis.

Tack för tipset!

Du har ju redan gått till media, fotosidan läses av en mycket intressant målgrupp. Hittills 115 inlägg och 7400 visningar i denna tråd. Nämn det.
 
Jag kunde inte med att läsa om denna bedrövelse mer.
Bara för allas info så tipsade jag Sverker om hur det kan gå till och lämnade denna tråd plus denna som referens.
 
iSolen.se skrev:
Du har ju redan gått till media, fotosidan läses av en mycket intressant målgrupp. Hittills 115 inlägg och 7400 visningar i denna tråd. Nämn det.

Ja, det har du ju iofs rätt i. Ska skriva några mail till Canon och Dustin imorgon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.