Aldrig mer Dustinhome
Dajo skrev:
Finns det fler olyckliga Canon 350D ägare som har en "aktiv" reklamation?
Jag har råkat ut för exakt samma sak, fast ännu värre. Beställde en 350D av Dustinhome den 25:e juni, hämtade ut den den 1:a juli. Den fungerade då inte, den kunde inte läsa några minneskort alls.
Svaret jag fick blev att jag skulle skicka min alldeles nya, oanvända kamera på reparation hos Stockholms centralservice.
Lång tid går, 4 veckor, då ringer jag centralservice första gången. De säger då att de inte har någon tekniker som kan ta mitt samtal just nu, så hon vet inte hur det går. Hon tar mitt mobilnummer (som de redan har) och säger att de ska ringa upp. Inget händer...
Samma visa nästa gång jag ringer, efter ca. 6 veckor.
Inget händer.
Den 25:e augusti tappar jag tålamodet, ringer till Canon samt skriver ett elakt mail till Centralservice. Dagen efter ringer de upp och säger att de påbörjat servicen. 40 minuter senare säger de att de är klara och skickar iväg kameran.
Idag fick jag skiten. Den 6:e september. Beställde kameran i slutet på juni. Får tillbaka den i början på september.
Som jag ser det så är det ju givetvis inte Dustinhomes fel att serviceföretaget tar 8 veckor på sig att åtgärda ett fel. Däremot är det fullkomligt ofattbart att de inte tar tillbaka varor som är trasiga vid leveransen och omgående skickar nya.
Beställer mycket grejor på nätet, och det här var första företaget jag måste skickat DOA-grejer på rep för...
Nu sitter jag här med min kamera efter att hela sommaren gått, och inte lär man få nåt plåster på såren heller.
Ja, man får väl slänga iväg ett mail till Dustin och säga vad jag tycker hur som helst.
Dustinhome har i alla fall tappat mig som kund, och det medför att Dustin också gör det, ett företag jag alltid tyckt vart bra map returer och dylikt.
/Patrik