Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skydda kameran för regn

Produkter
(logga in för att koppla)

rittz

Aktiv medlem
Skulle vilja fota lite fast det regnar.. men jag vill ju inte förstöra min kamera. Hur skyddar ni eran kamera mot regn?
 
Billigt och bra är ju att klippa ett lagom stort hål i en plastpåse och tejpa det runt objektivet, sen kan du hålla kaneran och kika genom sökaren i det "normala" hålet i kassen.
 
rittz skrev:
Skulle vilja fota lite fast det regnar.. men jag vill ju inte förstöra min kamera. Hur skyddar ni eran kamera mot regn?

Jag har en Canon EOS 300D. Jag har varit ute i spöregn utan att den har gått sönder. Naturligtvis så ska man ju inte byta objektiv etc. om det spöregnar, eftersom det då kan komma in vatten i kamerahuset.

Jag har fått känslan av att de flesta nyare systemkameror klarar ganska tuffa tag. Någon annan som har andra erfarenheter?
 
Hur mycket fukt ngn elektronik klarar vet man inte förrän det ger upp.

Men den tål troligtvis MER än vad du tror om det nu är ngn tröst.

ta Marcus tips & byt tejpen till gummiband, det tycker jag är smidigt.
 
Re: Re: skydda kameran för regn

Ablo skrev:
Jag har en Canon EOS 300D. Jag har varit ute i spöregn utan att den har gått sönder. Naturligtvis så ska man ju inte byta objektiv etc. om det spöregnar, eftersom det då kan komma in vatten i kamerahuset.

Jag har fått känslan av att de flesta nyare systemkameror klarar ganska tuffa tag. Någon annan som har andra erfarenheter?

lite väl vågat kanske? Skulle inte våga utsätta min 350D för d ialf. =P
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.