Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
skydda kameran för regn
- Trådstartare rittz
- Start datum
marcus_karlberg
Aktiv medlem
Billigt och bra är ju att klippa ett lagom stort hål i en plastpåse och tejpa det runt objektivet, sen kan du hålla kaneran och kika genom sökaren i det "normala" hålet i kassen.
Ablo
Aktiv medlem
rittz skrev:
Skulle vilja fota lite fast det regnar.. men jag vill ju inte förstöra min kamera. Hur skyddar ni eran kamera mot regn?
Jag har en Canon EOS 300D. Jag har varit ute i spöregn utan att den har gått sönder. Naturligtvis så ska man ju inte byta objektiv etc. om det spöregnar, eftersom det då kan komma in vatten i kamerahuset.
Jag har fått känslan av att de flesta nyare systemkameror klarar ganska tuffa tag. Någon annan som har andra erfarenheter?
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Byxbenet från ett par gamla regnbyxor.
Det är mitt tips.
Här ser du ngr exempel illustrerade..http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=29579
MVH Niclas,
Det är mitt tips.
Här ser du ngr exempel illustrerade..http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=29579
MVH Niclas,
Erik Schalin
Aktiv medlem
Hur mycket fukt ngn elektronik klarar vet man inte förrän det ger upp.
Men den tål troligtvis MER än vad du tror om det nu är ngn tröst.
ta Marcus tips & byt tejpen till gummiband, det tycker jag är smidigt.
Men den tål troligtvis MER än vad du tror om det nu är ngn tröst.
ta Marcus tips & byt tejpen till gummiband, det tycker jag är smidigt.
J_bech
Medlem
Re: Re: skydda kameran för regn
lite väl vågat kanske? Skulle inte våga utsätta min 350D för d ialf. =P
Ablo skrev:
Jag har en Canon EOS 300D. Jag har varit ute i spöregn utan att den har gått sönder. Naturligtvis så ska man ju inte byta objektiv etc. om det spöregnar, eftersom det då kan komma in vatten i kamerahuset.
Jag har fått känslan av att de flesta nyare systemkameror klarar ganska tuffa tag. Någon annan som har andra erfarenheter?
lite väl vågat kanske? Skulle inte våga utsätta min 350D för d ialf. =P
Erik Schalin
Aktiv medlem
Då behåller jag min F5...
Ähh det finns paraplyer, ett ypperligt hjälpmedel.
Ähh det finns paraplyer, ett ypperligt hjälpmedel.