Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skydda displayen på kameran.

Produkter
(logga in för att koppla)

Lärfars

Aktiv medlem
Hur gör ni för att skydda displayen på kameran från repor? Har man kameran runt halsen så hänger den ju och dinglar lite framför t.ex knapparna på jackan och tillslut så blir det ju smårepor. Kan man testa sån där självhäftande plast som man hade på skolböckerna eller förstör dom displayen? Tips någon??
 
Jag köpte ett paket Hoodskin skyddsplast i New York när jag var där. Har inte hittat något motsvarande i Sverige - har iofs inte letat särskilt mycket.
Det kommer tre ark med fyra stycken 1,5" och 2" skyddsfilm respektive.

Länk till B&H Photo
 
En variant är att gå till närmaste reklamfirma som pysslar med dekaler och skyltar. De har garanterat genomskinlig självhäftande plast!
Använder det på strålkastarna på min bil för att slippa få dem spräckta av stenskott. Funkar kanon för det, lär funka bra på kameran med!

/Fredde
 
Tack för alla svar! Många bra idéer. Jag mailade även Cyberphoto som svarade att dom troligen skulle börja sälja något sånt skydd, dom skulle bara kolla lite priser och vilken leverantör dom skulle ha! Låter lovande!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.