fjalstal
Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Jo så står det i feministernas "handbok"...jag har läst den själv. Men om det nu är "vanliga" killar så stämmer ju det jag skrev eller hur? Att en vanlig man kan vara en potentiell kvinnomisshandlare. Och det resonemanget ställer jag aldrig upp på. Jag anser att det är sjukligt av män att bruka våld mot kvinnor.
Att jag kallade mig själv för feminist- den egentliga innebörden - var en smula tillspetsat och jag visste väl att du skulle misstolka min mening med detta. Vad jag menade var att jag kan respektera och förstå de tjejer som har en ANNAN syn på sexualitet, objektifiering osv än den klassiska feministiska.
Vem som helst kan hamna i den situtionen att man slår nån, man såsom kvinna. Själv är jag högst omanligt uppfostrad, och fick dessutom kollosalt med stryk av visa "skolkompisar" och har därför relativt långt till våld. Jag gör ingen skillnad på våld mot män eller kvinnor rent tekniskt. Visst är det sjukligt av män att bruka våld mot sina kvinnor men varför gör dom det? Jag anser som du säkert förstår att BingoBimbo-bilder har en roll i detta. Hur stor roll kan vi nog dock träta om hur länge som helst.
Visst ska man respektera att andra har en annan syn på sexualitet och objektifiering. Jag kan även förstå varför dom tycker så men jag håller inte med dom och jag tycker inte dom för samhället framåt ett enda dugg. Därför debatterar jag gärna vilt i denna fråga. Jag tycker precis lika illa om manlig som kvinnlig utseendefixering och värjer mig vildsint från människor som anser att Playboy-utseende är vad man ska sträva efter.