Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skugges "utvik"

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Min favoritsågning av fotografen Peter (?) (som var med i ärligtprogrammet) var inte den som Skugga gav (om äcklig porrgubbe) utan den andra Lindas.
Hon sade till wannabemodellen att hon skulle anlita en ”riktig” fotograf om hon ville ha en chans att få visa upp sig i moore mm.
Det var kul faktiskt.

Måste jobba lite...

Du måste ha lite att göra :)
Diana har inte fått mina bilder än så de bilder dom visade på henne har inte jag tagit ;)
Ta reda på fakta innan du öppnar mun.
Skugge har bett om ursäkt då hon fick veta att min fru assisterar mig vid plåtningarna o INTE hade belägg för ett korkat uttalande.
Så nu har jag svarat på detta o ett annat o det är precis så mycket tid jag lägger ner på detta forum för i år. Har annat att plannera ;)
Tack Zilch för dina länkar hit :)

P.s
Ditt uttalande om välta stolar visar på
VÄLDIGT dåligt karaktär!!

Mvh
Peter
 
Re: Leva som man lär?

dl_4711 skrev:
Bra skrivet, men jag tycker tyvärr att de bilder du (och din man) visar upp här på sidan rimmar illa med det du skriver.

Vilken sorts bilder jag fotar tycker jag inte har något att göra med det Elin skriver. Elin får väl tycka vad hon vill oavsätt vad jag tar för bilder. Larvigt tycker jag.
 
Re: Re: Leva som man lär?

:D:O:V:E: skrev:
Vilken sorts bilder jag fotar tycker jag inte har något att göra med det Elin skriver. Elin får väl tycka vad hon vill oavsätt vad jag tar för bilder. Larvigt tycker jag.

Håller med. Bara för att man är tillsammans med någon så betyder det inte att man blir en enhetlig individ med ens partner.
 
mipert skrev:
Tro mig, några pengar ger inte deras utvik.
Jag får lust skrika rakt ut varje gång jag hör/läser om en tjej som vill bli modell för att det är ett kul sätt att tjäna pengar.

Jag kan i det här fallet tillägga att jag har aldrig betalat någon tjej jag fotat, just av den simpla anledningen att jag vill att hon blir fotad för att hon själv VILL BLI fotad.

Detsamma om vad det är för typ av bilder jag tar, jag låter henne själv bestämma vilken typ av bilder hon vill att jag tar och därefter så kommer jag på HUR jag ska ta de.
 
Med risk att bli toktjatig: Vad kostar det för tjejerna att bli plåtade. Nån borde väl ha nån erfarenhet av det, eller?
 
fjalstal skrev:
Med risk att bli toktjatig: Vad kostar det för tjejerna att bli plåtade. Nån borde väl ha nån erfarenhet av det, eller?

Fotografen som var med i Helt Ärligt igår sa att han tar runt 2000 för ett dylikt fotouppdrag. Mer kända modeller tar han inget för (?). Vem han är eller vad han har för "status" vet jag inte.
 
Kollade i Bon idag. Måste erkänna att bilderna på Skugge inte är så dåliga som jag först tyckte. Som helhet är de ganska coola.
 
Re: Leva som man lär?

dl_4711 skrev:
Bra skrivet, men jag tycker tyvärr att de bilder du (och din man) visar upp här på sidan rimmar illa med det du skriver.

Jag tycker gott jag kan skriva så eftersom jag inte är en "superthin dollfacad brud med 12 meters ben", utan en normalbyggd tjej som har en förkärlek till godis :D Och jag är inte så stark som Skugge att jag skulle låta någon fotografera mig i ottan med håret spretandets åt alla håll och ögonen i kors. Inte heller skulle jag fotografera mina kamrater så för då skulle jag nog få på moppo :) Det är en fåfäng värld vi lever i, men jag utgav mig ju aldrig för att göra som Skugge, bara att jag förstår varför hon gjorde som hon gjorde :)

Ps: Jag och dove är ihop, men vi sitter inte ihop. Vi är faktiskt olika individer.

Mvh/
i c o n
 
Senast ändrad:
Skugge-utvik

ganska skrev:

Feminismen är en ideologi som bör skrotas, den är föråldrad, den stjälper mer än den hjälper idag.

Jag håller med dig:

Feminismen av idag är ett vänsterpåfund, den skapades när klassamhället upphörde. För att vänstern skulle kunna fortsätta existera och frodas behövdes nya ideologier att slåss för. Man valde männen som måltavla. Feminismen utmålar kvinnor som offer, för samhället i allmänhet och männen i synnerhet. Personlig åsikt: En sådan syn på sig själv är väldigt farlig, rent av destruktiv. Ser man på sig själv som ett offer blir man behandlad som ett sådant. Feminismen inger varken självförtroende eller självkänsla i dagens unga tjejer. Elakt sagt så utövar den ett stort förtryck på hela befolkningen, dels kvinnorna som utmålas som offer och dels männen som utmålas som förövare.

Tillbaka till fotandet, bilden på Skugge är katastrof, min halvblinda, halta hamster tar bättre bilder än det här! expressen.se/index.jsp?a=166645 Dock fyller bilden sitt retoriska syfte mycket väl, jag tror att meningen är att avbilda sig så negativt det går utan att det ska bli alltför uppenbart. I det avseendet är bilden lyckad och jag anser det skickligt gjort.

/M²
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.