Annons

Skriv en vettig diskussionsrubrik!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur jobbigt är det att skriva en vettig rubrik? Du tjänar ju också på det i och med att fler läsar din tråd.

Jag brukade tidigare gå tillbaka i arkivet och leta upp gamla trådar som jag kommer ihåg som intressanta och lärorika men har slutat med det eftersom många rubriker inte säger ett skvatt om innehållet. Det gör det tidskrävande att hitta det man söker på (även med hjälp av sökfunktionen).
Varför ha stökigt i arkivet här? Gillar du att ha oordning bland dina saker hemma också eller?

ett obs! jag har skrivit du i texten ovan men det innebär inte att det riktas personligen mot tidigare talare.

Om samma fråga upprepas hela tiden kommer eldsjälarna på fotosidan att tröttna efter ett tag. Det är ju helt mänskligt att man inte orkar skriva samma inlägg flera gånger. Det innebär att kvalitén på Fotosidan kommer minska när de kunniga medlemmarna tröttnar.
Jag har sett detta fenomen ske på andra webbforum när samma frågor ställs om och om igen.

Personligen läser jag alla inlägg men det är bara för att jag är nyfiken på att lära mig mera och jag svarar när jag känner att jag har något att tillföra diskussionen.
Skolundervisningen är inte tillräcklig inom detta område :).

det är otroligt att någon orkar ta sig tid att skriva och klaga på något så litet. varför bryr du dig? känns det verkligen så jobbigt när du ser en rubrik som saknar förklarande innehåll? jag orkar inte säga mer om detta då det inte är värd min tid. hej då.

visst jag håller med. alltid bra med en rubrik. men va fan.... det är inte hela världen om folk inte använder sig ut av en rubrik. låt er inte irreteras av små saker. bläh.

SinusLinus skrev:

Om samma fråga upprepas hela tiden kommer eldsjälarna på fotosidan att tröttna efter ett tag. Det är ju helt mänskligt att man inte orkar skriva samma inlägg flera gånger. Det innebär att kvalitén på Fotosidan kommer minska när de kunniga medlemmarna tröttnar.
Jag har sett detta fenomen ske på andra webbforum när samma frågor ställs om och om igen.

Det känns som om vi någonstans pratar om olika saker... Att frågor upprepas har kanske inte med hur bra rubrikerna är. Snarare för att nya medlemmar inte har läst äldre diskussioner. Ska man behöva gå igenom hela arkivet innan man har rätt att skriva ett inlägg? Då kan man väl (som Maverick skrev) lika gärna läsa fotoböcker...

Jag tycker hela grundtanken av att diskutera spricker när man hela tiden måste ta hänsyn till strävan efter ett utmärkt arkiv (som troligtvis då kommer att innehålla många jobbigt långa diskussionstrådar).

Varför inte?
vill du veta något om vidvinkelobjektiv tex så skriv vidvinkel i sök. Läs de diskussioner som har skrivits och om du inte har förstått eller vill veta mer än det som skrivits så gör en diskussion.
Är det också vettiga rubriker på trådarna är det enklare att hitta gamla trådar.

EricSthlm skrev:
sluta klaga och lägg ner er tid på att snacka om foto istället.
Det handlar inte om klagande utan en strävan om att göra det här till en bättre webbplats.

Och kasta inte sten i glashus, du har skrivit 25 inlägg varav 3 i denna tråd... Blir en rätt hög andel klagan... Försök bidra med lite svar på alla frågor istället, med eller utan bra rubriker.

jimh skrev:
Det handlar inte om klagande utan en strävan om att göra det här till en bättre webbplats.

Och kasta inte sten i glashus, du har skrivit 25 inlägg varav 3 i denna tråd... Blir en rätt hög andel klagan... Försök bidra med lite svar på alla frågor istället, med eller utan bra rubriker.

Jag måste bara säga att det stör mig så otroligt med alla oseriösa inlägg så vi kanske borde skaffa en modererad lista istället där bara "riktiga seriösa välformulerade" inlägg får förekomma... Genom detta så kan vi juh skapa den perfekta rosendoftande klubben för inbördes beundran och alla riktigt seriösa duktiga äldre män kan få bli glada...
Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé!

(inte allt för seriös (läs: jag driver med er)... är för seriös på andra punkter så små diskussions trådar är juh roliga men ingenting som jag går och grämer mig över och måste påpeka vett och etikett i hela tiden)

Hoppsan, här har känslorna gått heta sen jag var inne senast.:D

Skälet till att jag väckte liv i denna gamla tråd var ett enda: Att ge ett gott råd till dem som inte har reflekterat över rubrikens betydelse i ett foruminlägg. Och att utbyta goda råd kan ju aldrig vara fel, det är ju själva poängen med forumet.

Jag tror att de flesta medlemmar, liksom jag, inte har tid att läsa alla diskussioner. Man är tvungen att sovra. Gissa då vilka diskussioner man skippar först! Just det...

Alltså: vill man ha maximal respons på ett inlägg så är mitt tips fortfarande att man skriver en bra rubrik. That's all!:)

ackelid skrev:
Hoppsan, här har känslorna gått heta sen jag var inne senast.:D

Skälet till att jag väckte liv i denna gamla tråd var ett enda: Att ge ett gott råd till dem som inte har reflekterat över rubrikens betydelse i ett foruminlägg. Och att utbyta goda råd kan ju aldrig vara fel, det är ju själva poängen med forumet.:)

Jag tror att de flesta medlemmar, liksom jag, inte har tid att läsa alla diskussioner. Man är tvungen att sovra. Gissa då vilka diskussioner man skippar först! Just det...

Alltså: vill man ha maximal respons på ett inlägg så är mitt tips fortfarande att man skriver en bra rubrik. That's all!:)

Mvh/Acke:)

Ja men Det tycker jag låter som en bra ide
och så ler :) vi lite :) hela tiden :) så ser inlägget :) inte så förolämpande :) eller elakt ut :) Utan som att världen är rosaskimrande...

Livet blir juh så mycket umphfigare när man smurfar, f'låt ler, lite...;)

Du har rätt i att det blev onödigt många glada gubbar. Jag tog bort ett par och spar dem till kommande inlägg.:D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar