ANNONS
Annons

Skrammel i D50:s kamerahus - ska det vara så?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skakar ni på huvudet samtidigt som ni skakar på era kameror? I så fall tror jag att jag vet vad det där skramlet kommer ifrån.

Kom igen nu, flickor o pojkar... Låt den här teknikhypokondrin få ett slut. Har man råd att köpa en kamera för 10 000 har man väl råd att lämna in den på reparation?

Min d70 har gått 40 000 exponeringar. Den har producerat något konstigt foto (allt blev rosa!) och det har hänt att slutarmekanismen har låst sig några gånger. Men i övrigt går den som en klocka. Å ja, det är något som rasslar i den. So what?

Mvh /Peter

Metica skrev:

Kom igen nu, flickor o pojkar... Låt den här teknikhypokondrin få ett slut. Har man råd att köpa en kamera för 10 000 har man väl råd att lämna in den på reparation?

Det var nog det dummaste jag hört på länge. Om man köper något - billigt eller dyrt - så ska väl produkten vara felfri från dag ett? Det har inget med att göra om man har råd att reparera den eller ej. Inte i min värld i alla fall.
Om ni har något vettigt att tillföra diskussionen kan ni ju göra det, annars låt bli.

Var inne i en fotobutik idag och lyssnade på en D50. Den lät likadant som min, aningen mindre kanske. Det får väl avgöra saken. Killen i affären sa att det berodde på fjädern till blixten, men det tror jag inte. Det är mer troligt att det är vertikalsensorn.
Då har jag lärt mig det i alla fall. Slut på tråden för min del.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar