If i was a moose, i might hunt moosehunters.
Inte min mening att skapa dispyter, jag bara säger min mening, varför skall jag ljuga om att jag fotograferar av bilder på mina barn som andra har tagit för "EGET BRUK"
Fy skäms, stöld, omoralisk, konstigt osv osv..
För att besvara några av dom många påståenden & påhopp så kan jag bara förtydliga.
1. Jag har fotograferat av skol foto om ungrana gillat fotona, för EGET BRUK endast
2. Jag har köpt många upplagor med skol foton & gör så alltjämt med jämna mellanrum.
3. Självklart har vi 1000 tals bilder på våra egna barn som jag fotograferar på egen hand i mottsats till vad några trodde, & många inramade då jag har en ramverkstad.
4. Konstigt sätt att fotografera sina barn på, menar en medlem....inte konstigare att göra repro på gammla släkt bilder tycker jag.
5. Självklart respektarera jag copyright lagen för fotografer, många tolkar det som en ren provokation det jag har gjort
6. Det framstår att det jag gör är helt korrekt enligt lagen, om jag fotograferar vad som helst för eget bruk dvs.
7. Nej, jag skäms verkligen inte för vad jag gjort.
8. Nej, jag har aldrig någonsin använt andras fotografier på otillåtet sätt utan att först fråga, vilket jag gjort vid flera tillfällen, då jag köpt en del fotografier för att rama in, betalningen har oftast bestått av en mycket fin inramning i byte till en mycket nöjd fotograf.
9. Nej, min kamera utrustning är inte stulen, men däremot förvärvad kostnads fritt genom min hobby.
10. Nej... jag har aldrig stulit några bilar heller (Jovisst,det finnsmedlemmar som undrar över det också) Jag har lånat Farsans bil för "EGET BRUK" nån gång i min ungdom, han ville inte ha betalt,om jag hade kört svart taxi, hade jag givetvis köpt en fin Whiskey som tack för att jag utnyttjade hanns bil på olagligt vis. (Tur att det här inte är ett TAXI förar forum)
11. PEACE MAAAAN!
PUSS & KRAM.....INJURED MOOSE