Jag har följt
tråden med stort intresse sedan den startade, och för varje gång du skriver någonting om händelseutvecklingen, Carina, så höjer jag på ögenbrynen än mer av förvåning. Spänningen av att läsa den här tråden är värre än en ordinär fredagsskräckis.
Även om den omtvistade summan (160') är större än de flesta artister skulle vilja lägga på ett CD-omslag om det varit ett _offererat_ pris, så kommer vi ihåg att merparten av den summan bara består av BLFs rekommenderade påslag för upphovsrättsintrång. Men helt klart så har du rätt till den ersättningen - det råder ju uppenbarligen ingen tvekan om att bilderna var så bra att de passade på ett omslag och att skivbolaget krängt upphovsrätten!
Med tanke på hur bolaget agerat, så kan jag inte låta bli att tycka att det vore rättså bra ifall bolagets agerande blev förstasidesstoff - särskilt nu när de multinationella bolagen via antipiratbyrån genomfört razzior mot de som kränker _deras_ upphovsrätter.
Hoten du skriver om, känns inte alls roligt att läsa om. Jag hoppas verkligen för din egen skull att de är begränsade till juridiska hot, och inte gör hotarna - varesig bandmedlemmen eller skivbolagsnissen - skyldiga till övergrepp i rättssak.
Jag hoppas verkligen att det hela löser sig till det allra bästa för dig - utan allt för många juridiska processer. Du verkar ha en sunt försiktig inställning - både sett till hur du agerar gentemot bolaget och hur mycket du avslöjar för oss andra - och verkar såvitt jag kan förstå göra allting i rätt takt och rätt ordning, och det kommer att gynna dig i slutändan!
Go, Carina, Go!