Dajo
Aktiv medlem
LeadHead skrev:
Man behöver inte uppge några skäl för att bestrida ett betalningsföreläggande.
Nej, men man brukar normalt göra det.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LeadHead skrev:
Man behöver inte uppge några skäl för att bestrida ett betalningsföreläggande.
morfius skrev:
Med tanke på att det nu har nått en sådan juridisknivå att många av vi inte längre har kolla på vilka kort respektive part har på handen. Så kan man ju in inte sluta att fundera över frågorna som faktisk ställdes i början av hela denna långa men OTROLIGT intressanta tråd.
Om det nu är så att skivbolaget har några riktigt slipade jurister (vilket jag kan lova att dom troligen har), och dessa jurister gör sitt jobb väldigt bra. Så bra att Carina faktiskt inte vinner (Jo detta är ännu ett mycket möjligt slut). Ingen av oss här i mötet vet vilka kort skivbolaget har på handen eller om Carina har utelämnat någon detalj som skivbolaget har luskat reda på.
Vem står då för alla kostnader i samband med advokater/jurister och rättegångskostnader Carina???
Det vet vi redan, de anser att bandet är min motpart. Enligt skivbolaget kan det bli tal om ett flerpartsmål.Dajo skrev:
Fördelen emd att dra det via KFM är att amn får en konkret bestridelse på VARFÖR skivbolaget inte vill betala.
Jag har advokat.Dajo skrev:
Förloraren står för alla kostnader så det är ju bara att skaffa en advokat som sköter allt from nu.
Om de nu har jurister, vilket de borde ha, varför har de inte kontaktat mig eller min advokat? Jag tycker det hela är väldigt märkligt. Skivbolaget har i breven i princip erkänt att det är mina bilder och att de använt dem utan att betala. Har deras jurister rått dem till det?morfius skrev:
Om det nu är så att skivbolaget har några riktigt slipade jurister (vilket jag kan lova att dom troligen har), och dessa jurister gör sitt jobb väldigt bra.
Har funderat mycket på det men har inte kommit fram till något. Ska självklart diskutera det med min advokat. Jag har inte utelämnat något som kan vara avgörande men jag har utelämnat vissa andra detaljer som skivbolagets namn etc. Jag är medveten om att jag får stå för kostnaderna om jag förlorar.morfius skrev:
Ingen av oss här i mötet vet vilka kort skivbolaget har på handen eller om Carina har utelämnat någon detalj som skivbolaget har luskat reda på.
Jag kan ju fortfarande ändra mig, trots allt har de erbjudit mig hela 4000:- Tycker själv att hela saken är mycket intressant och det är lite därför jag dragit det vidare. Sedan får vi se vad som händer och vad min advokat tycker att vi ska göra.mt4base skrev:
För att göra en kort historia ännu kortare kom en vecka senare ett honorar som var mycket sparsmakat men principen var statuerad och jag ser det som att jag trots allt fick något.
Det kan man lugnt påstå!mt4base skrev:
Har läst det mesta att och säga att skivbolaget begått årets blunder är väl årets understatement.
Nome Nescio skrev:
Om det nu går till rätten kan det kanske vara värt att intressera en allmän åklagare, det behöver du inte bekymra dig för eventuell rättegångskostnader.
Eftersom det är ett uppenbart brott mot lagen så borde en allämn åklagare kunna ta åt sig fallet. Det är bara en fråga om någon har tid/lust?
Förtydligande: de skickade inte ens en kopia till min advokat! Oseriöst och jag uppfattar det nästan som ett hot eller vad säger ni?ECG skrev:
Nu har jag fått brev från deras advokat, inte skivbolagets...
ECG skrev:
Förtydligande: de skickade inte ens en kopia till min advokat! Oseriöst och jag uppfattar det nästan som ett hot eller vad säger ni?
Vet ni lite närmare hur det fungerar med allmän åklagare? Vad krävs tex för att de ska ta upp fallet? Hur går det till?
Vi alla sitter som klistrade i väntan på. Trots allt är det inte så många av dessa situationer som nämns på fotosidan som går vidare hela vägen utan görs nog oftast upp i godo. De flesta orkar nog inte dra det så långt.Kul att det finns ett sånt intresse för den här tråden! Vill också tacka för alla synpunkter, råd och det stöd jag fått av er
Damocles skrev:
Stå på dig! Du har iaf en fanclub här.
Principer plus potentiella 100 laxar i runda slängar skulle nog de flesta "tjafsa på" om ganska mycket..Softasnubben skrev:
39202 visningar...inte illa! =)
Jag är imponerad hur du orkar hålla på och tjafsa, men kör hårt!
En princip är en princip är en princip...
Softasnubben skrev:
hålla på och tjafsa
HDFS) (KGS skrev:
???
TheJaff skrev:
Principer plus potentiella 100 laxar i runda slängar skulle nog de flesta "tjafsa på" om ganska mycket..
Softasnubben skrev:
Vart ligger problemet, i ordet tjafsa?
Hon håller ju på att tjafsa med skivbolaget! Det viktiga är ju att hon får det hon förtjänar, dvs pengar för sina bilder! Skivbolag är de värsta dubbelmoralisterna som finns, så på dom bara Carina! =) Jag håller tummarna!!!
Jag lägger märkaordtomtarna & särskrivningfacisterna i samma låda...dvs i den runda förvaringsboxen...
Trevlig helg, själv ska jag på Norra Brunn ikväll! Blir nog väldigt trevligt! =)