mikaelleijon.se
Aktiv medlem
Det här hände i början av min "karriär" och jag orkade och vågade inte gå vidare och stämma dem. Hade det hänt nu hade det varit en annan sak.HDFS) (KGS skrev:
Hur kunde de komma undan med det? *förvånad*
/Mikael
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det här hände i början av min "karriär" och jag orkade och vågade inte gå vidare och stämma dem. Hade det hänt nu hade det varit en annan sak.HDFS) (KGS skrev:
Hur kunde de komma undan med det? *förvånad*
LeadHead skrev:
Nja... För medlemsskap i SFF ska man väl ha haft merparten av sin inkomst från yrkesmässig forografering under en viss tid, det är ett ganska tungt krav...
För att bli medlem i BLF skall den sökande ha bedrivit verksamhet yrkesmässigt i minst tre år, och till 50 procent eller mer ha sin sysselsättning och inkomst av verksamheten, som syftar till bildpublicering. Företaget/fotografen skall vara momsregistrerat.
LeadHead skrev:
Jag vet. Det var BLF som hade de hårdare kraven:
50 procent eller mer ha sin sysselsättning och inkomst av verksamheten
Jag hoppas det! Advokaten har skickat ett brev till skivbolaget, men jag tror ju att de struntar även i det men vi får se.Joakim A skrev:
Ska bli enormt härligt att få reda på att du får dina pengar tillslut, för det är den enda utvägen som tur är.
Då kanske jag kan bli medlem när jag fått pengarna Tyvärr uppfyller jag inte kraven.stefohl skrev:
Om jag nu kommer ihåg rätt är det snarare så att det heter att man till icke ringa del ska ha sina inkomster från fotografi.
ECG skrev:
Citat SFF: "SFF är öppet för alla yrkesfotografer samt assistenter och elever på fotoskolor.../../...Du som söker måste kunna visa upp grundläggande yrkeskunskaper och erfarenhet genom att ange tre referenser i ansökan." Då kanske jag kan bli medlem när jag fått pengarna Tyvärr uppfyller jag inte kraven.
A.Juhlin skrev:
Vad är viktigast, att få ett litet tilskott i kassan eller att se hur långt du kan gå innan det tar stopp, för det kommer att ta stopp och att gå via rättegång kan som tidigare påpekats både ta tid och ork.
Varför skulle en bra bild vara mindre värd för att den är tagen av en amatör än om samma bild skapas av en professionell fotograf?A.Juhlin skrev:
I ditt fall hade jag siktat lågt, är du inte proffetionell fotograf tycker jag du ska fundera på vad du fått betalt för bilder hittills?
fhe skrev:
Varför skulle en bra bild vara mindre värd för att den är tagen av en amatör än om samma bild skapas av en professionell fotograf?
Det måste väl rimligtvis vara bilden man köper, inte konstnären.
Japp, men de försöker hela tiden ge bort syltburken till bandet. Nu har jag fått brev från deras advokat, inte skivbolagets... Förstår inte varför de fortsätter på den linjen, jag har ju klart och tydligt visat att det inte fungerar. Fö innehöll det brevet inget som helst förslag på ersättning. De vill att jag ska lägga ner alltihop och försöker få mig att tycka ännu mer synd om bandet. Ja, det är synd om dem - som har ett skivbolag som beter sig oseriöst. Det är inte jag som är amatörenHDFS) (KGS skrev:
Bara att pröjsa, de har tagits med brallorna nere o handen i syltburken...
ECG skrev:
[..] fått brev från deras advokat, inte skivbolagets... Förstår inte varför de fortsätter på den linjen, [...]
ECG skrev:
Japp, men de försöker hela tiden ge bort syltburken till bandet. Nu har jag fått brev från deras advokat, inte skivbolagets... Förstår inte varför de fortsätter på den linjen, jag har ju klart och tydligt visat att det inte fungerar. Fö innehöll det brevet inget som helst förslag på ersättning. De vill att jag ska lägga ner alltihop och försöker få mig att tycka ännu mer synd om bandet. Ja, det är synd om dem - som har ett skivbolag som beter sig oseriöst. Det är inte jag som är amatören
Eveningstar skrev:
Men inkasso och kronofogde myndigheterna fungerar bara så länge som den som står i skuld inte bestrider fakturan.
Gör de det så måste man dra det till förlikning eller rättslig process.