Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Björn Jansson skrev:
Alltså om man tror att de band som är kändast är de banden som har mest talang medan alla andra stackare som sliter i källarna och på mindre bolag inte har det så vet man inte mycket om musik.
Det är väl ingen hemlighet att det är pengarna som styr de flesta brancher idag. Jag skulle vilja påstå att de största talangerna är de som gör sin egen grej utan att styras av marknadskrafterna.
Somliga har turen att kunna leva på sitt skapande andra inte.
Det enda man kan göra är väl att kämpa på och göra det man vill. Det viktigaste är väl att man är ärlig mot sig själv och sitt bildskapande.
Försöka övertyga rätt personer osv. Vore intressant att höra Terjes erfarenheter i detta ämne.
Han borde ha erfarenheter av både med och motvind.
Angående Nicklas bilder är jag kanske inte rätt person att uttala mig, är ingen erfaren bildkritiker med små runda glasögon och dammig hatt men jag tycker att hans bilder håller en väldigt hög klass. Har även kollat in de bilder han har på den norska fotosidan.
Om jag i framtiden kommer såpass långt i mitt bildskapande att det vore aktuellt med försäljning/publicering av bilder skulle jag nog försöka göra en Klum och trava upp på kontoren och möta redaktörerna "face 2 face".
---Det som Björn nämner angående "som sliter i källarn" är ju själva substansen till sannignen runt trådtemat,,, Jag är inte den som ger upp "bara" för detta, nejdå Att ifrågasätta dem som verkligen sitter med makten, den rätten har vi alla här. Men visst kan jag erkänna att jag kanske framstår som lite väl bitter i mitt författande tidigare i kväll/ ber snällt om förlåtelse om jag retat upp någon eftersom det iiinte varit meningen!
/Niclas.