Tre Ess
Aktiv medlem
Som Håkan säger, det är kul att se vad de duktiga presterar. Genom att studera bilder och läsa kommentarer finns massor att lära, om man besitter ödmjukhet, självkritik och studieambition för konstarten.schang skrev:
Förhoppningsvis kan man hitta något sätt så att toppen stannar, så att inte bara den breda massan finns kvar. För det är verkligen kul att se vad toppen presterar! (själv ligger jag mer i den breda massan...)
Det förefaller mig att det finns en mängd individer som lägger upp bilder utan att lägga tid på detta. Istället förväntas andra medlemmar uppsöka bildsidan på studs och ge kommentarer med kompetenta anvisningar till samtliga som ropar.
Medlemmarna här på FS tar sin fritid till att hjälpa andra. Att be de som har större kunnande gå in i poolen Hård kritik och "kommentera bort" alla som hoppat över stadier av självstudier är väl ändå magstarkt att begära, tycker du inte?
Om jag var begåvad och duktig skulle jag också ha tappat entusiasmen pga bristande stimuli. Jag har förståelse för fotografer som ger utlopp för sin frustration över saknaden av ett utrymme på FS med sporrande kvalitativ fotografi av andra fotografer.
Visst finns det lösningar. Låt oss hoppas att idéerna för nya poolerna Glömda rum och Gatufoto hjälper, då kan antalet utökas.