Annons

Skit bilder på Hård Kritik!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Min egna teori efter den här bilden.länk
Så jat tog en av min gamla bilder småckade på med brus sparade i jpeg kvalitet ett och väntade på stormen.
 
Men på vilket sätt bidrar du till något bättre med såna bilder i poolerna? Provokationer brukar leda till kommentarer, men det är skillnad på kommentarer och kritik.. Och du tar upp plats för de som behöver både kritik och kommentarer bättre än vad du behövde på någon av de två väl. VArför publicerar du sånt? Vad vill du visa?
 
Du kan se vill testa hur lätt eller svårt det är att bli kickad från Fotosidan? Lägg av med sådant här larv bums.

Jag har tagit bort den nu, och du får väl skylla på ungomligt oförstånd...
 
Så det här "testet" kan få mig kickad men dom som har begått personangrepp har bara fått "borttaget av forumvärd" så vad är värst?
 
Hmm, ok.
JAg lade nog också upp massa skit när jag laddade upp. Iaf om man ser till att jag fick många kommentarer. För de var oftast fler än de på dina exempel t.o.m och det betyder väl megaskit då..

Jag tror inte på din teori.
 
Men det är ju lättare att ge kritik på en skitbild än en halvbra.
Om man ser en bild taget pång på med blixt på någons ansikte så är det ju hur lätt som helst att ge en kommentar "stäng av blixten", men om vi ser en solnedgång med rak horisont så är det inte lika lätt.

Tog någon bort min bild från poolen innan jag hann?
 
Robin Gyllander skrev:
Så det här "testet" kan få mig kickad men dom som har begått personangrepp har bara fått "borttaget av forumvärd" så vad är värst?
Nä du blir inte kickad, men precis som folk som skriver personangrepp odyl kan du också få en varning - som kan plussa upp till ett avslutat medlemskap med tiden.

Folk är hjälpsamma. Ser man en riktig nybörjarbild anstränger man sig och ger dig lite tips. Så det är väl inte så konstigt, alla kan ge grundtips - färre kan analysera en bild djupare. Fattar inte vad du vill uppnå, skall man ta sämre bilder bara för att få en kommentar? Du snor bara tid från andra medlemmar med ett sånt experiment.
 
Om man tar en dålig bild så får man lättare en kommentar.
Och så är dte svårt att ge kommentarer på bilder som är "bättre än sina egan".
 
Robin Gyllander skrev:

Och så är dte svårt att ge kommentarer på bilder som är "bättre än sina egan".
"Åååhhhh vad fin!!!! Vad är det för ras? Har alltid viljat ha en så söt en men är tyvärr allergisk."

Det var en kommentar. (Fast den var inte mycket till bildkritik förstås..)

Prova nakna tjejer, söta djur eller att skriva massor själv i forumet eller bildkritik så folk lägger namnet på huvudet och bevakning på dina bilder. Då får du nog ännu fler kommentarer även om bilderna skulle vara anant än dåliga.


Personligen anser jag att kvantiten är oviktig i sammanhanget och att det är kvalitèn som behöver ökas.
 
lottawe skrev:


Prova nakna tjejer

Finns det sådan på fotosidan?
Jag tycker att jag är väldigt aktiv i forumet 1300 inlägg på ett år. jag har gett 172 kommentarer men bara fått 60 tillbaka. Men jag har fått kritik på nästan alla bilder jag vill ha det på men man kan väl inte få allt.
 
Kan det inte vara så att vi fostras till prinsar och prinsessor och då tror vi att allt vi gör är perfekt? Då kan man ju inte lägga in sitt alster på något annat ställe än "Hård Kritik". Man är ju bäst!
Och skulle någon påstå att man inte är bäst får man ADHD...
 
Senast ändrad:
Jag trodde att det var tvärtom i vårt land. Att vi föds och uppfostras till att inte få tro att vi är eller kan något bättre än någon annan, men även om vi nu inte är det kanske vill vara det och därför suktar beröm. Här på fotosidan får vi ofta det genom att visa för många av de bilder vi fångar på minneskortet. Det är för lätt att få höra hur fin en bild är (men inte mycket mer.) Jag tycker fortfarande att det bör jobbas på att nå ut bättre med vad bildkritik är och på hur kommentarerna kan avanceras.

Och upplysningsvis _får_ ingen ADHD utan det är något vissa föds med. Och det betyder inte att någon är sämre utan bara att den har svårare än vissa andra i vissa situationer, lägen och saker. Löjligt att avsluta inlägget så av dig!
 
Är inte det viktigaste kvaliteten på kommentaren, istället för mängden av kommentarer?

Jag kan inte påstå att jag är vidare duktig att formulera mig när jag ska ge "bu eller bä", så jag avstår numera hellre än att tycka att något är bra eller dåligt.
 
lottawe skrev:
Jag trodde att det var tvärtom i vårt land. Att vi föds och uppfostras till att inte få tro att vi är eller kan något bättre än någon annan, men även om vi nu inte är det kanske vill vara det och därför suktar beröm. Här på fotosidan får vi ofta det genom att visa för många av de bilder vi fångar på minneskortet. Det är för lätt att få höra hur fin en bild är (men inte mycket mer.) Jag tycker fortfarande att det bör jobbas på att nå ut bättre med vad bildkritik är och på hur kommentarerna kan avanceras.

Och upplysningsvis _får_ ingen ADHD utan det är något vissa föds med. Och det betyder inte att någon är sämre utan bara att den har svårare än vissa andra i vissa situationer, lägen och saker. Löjligt att avsluta inlägget så av dig!

Vad ska man såga sitällety för att man får damp på datorn då?
 
Robin Gyllander skrev:
Vad ska man såga sitällety för att man får damp på datorn då?
Man kan inte få damp på datorn, så att säga det är bara dumt och tyder på ointelligens. Säg nåt som är smart i stället som visar vad du menar. Typ att du blir arg eller vad det nu skulle vara du vill ha sagt.

Vet du ens vad damp är? (eller var, för numer heter det nog inte ens damp förresten.)


Eller skit i det förresten, det är för OT här. Möjligtvis i en annan diskussion kanske..
 
lottawe skrev:

.
.
.
Jag tycker fortfarande att det bör jobbas på att nå ut bättre med vad bildkritik är och på hur kommentarerna kan avanceras.
.
.
.

Resultatet blir då bara att vi får ännu fler lekmannakritiker som - piskad av kraven på "konstruktiv kritik" - hasplar ur sig omdömen om bilder som tydligt visar att de inte har en susning om vad de talar om. Bildkritik som verkligen kan ge förslag på förbättringar av en bild är det alldeles för få här på FS som kan ge. Ett annat tänkbart scenario är att bildkommentarer decimeras eftersom "folk" inte vågar skriva något längre därför att de känner att de inte kan leva upp till kraven.

Bättre med "gillanden" än tomt under bilderna.

Den här bilden tex är värd alla sina kommentarer. Som betraktare har man rätt att få uttrycka sitt gillande om en bild, utan att behöva skriva massa krystad "kritik".



Porträtt
 
Senast ändrad:
Mattsen skrev:

Bättre med "gillanden" än tomt under bilderna.

Förstår vad du menar och skulle hålla med dig om det inte det gällde en sajt som säger sig vara en plats "Där fotografer möts".
Tycker vi borde förvänta oss mer än kommentarer av gillande-karaktär här.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Förstår vad du menar och skulle hålla med dig om det inte det gällde en sajt som säger sig vara en plats "Där fotografer möts".
Tycker vi borde förvänta oss mer än kommentarer av gillande-karaktär här.

/Johan

Visst, men det ena utesluter inte det andra, eller hur? Man ska skriva kommentarer efter förmåga så blir det bäst.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.