Eeros
Aktiv medlem
David G skrev:
Det här tolkar jag som att det efterfrågas en pool där man slipper nybörjar-bilder.
Rätt fattat. Det efterfrågas ja!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
David G skrev:
Det här tolkar jag som att det efterfrågas en pool där man slipper nybörjar-bilder.
Och helst ska inte vem som helst kommentera bilderna i den poolen? Om jag nu tolkat rätt det som olika personer framfört? Nybörjare och mindre kunniga håller sig vänligen borta?Eeros skrev:
Rätt fattat. Det efterfrågas ja!
Personligen är jag för en pool där de som kommit lite längre (alltså inte nybörjare) ska kunna få bildkritik. Bildkritik, alltså ett omdöme. Det går att ge utförligare än vad det görs på många av de bra bilderna också och det kan säkert nybörjare också klara att ge med vilja.nonno skrev:
Och helst ska inte vem som helst kommentera bilderna i den poolen? Om jag nu tolkat rätt det som olika personer framfört? Nybörjare och mindre kunniga håller sig vänligen borta?
/Nonno
Gersemi skrev:
Jag kan berätta en intressant sak ang kritik på bilder..
Hade en bild jag visade för en som de flesta nog klassar som en sk expert här på FS.. kommentaren var "släng den i papperskorgen"
Senare råkade en god vän till mig se bilden ihop med ett antal andra jag tagit.. Den här specifika bilden ansåg han vara den bästa.. Detta var en yrkesfotograf.. med 35 år bakom sig i yrket, publicerad i ett antal tidningar och böcker...
Så som sagt.. det någon tycker är en skitbild.. kan någon annan tycka helt annat om
Kanske bör tilläggas.. bilden hade en del sk tekniska brister.. men en stämning som yrkesfotografen såg
Grimmer skrev:
Ville bara visa på hur trådskaparen anser att man ska bemöta andra fotografer. citat:
Bror vad vill du man ska sägga om din bild?
Och vad vill du sägga med den? eller förresten vem bryr sig.
Du lägger upp denna bild på Hård-Kritik helt fel och dumt.
ENKEL JÄVLA SKITBILD!
Fler fina citat finns att läsa här:
Trådskaparens givna kommentarer
Jag anser att trådskaparen bör be vederbörande om ursäkt. Om den dagen kommer då jag får ett sådant "uppbyggligt" omdöme om en av mina bilder så anmäler jag direkt!
Jo, bekräftelse behöver vi väl allihop i viss mån och jag gråter naturligtvis inte heller över sån. Däremot kan jag sakna annat med. T.ex att få veta _vad_ i bilden som är bra, berör eller känns..matnyttige skrev:
Men Lotta, har du aldrig tagit en bild som du är riktigt nöjd med som du tvivlar på att någon kommer ge dig råd på hur du kunde gjort bilden bättre för att den redan är perfekt?
nonno skrev:
-------------------------------------------------
David Granberg (David G) skrev:
-------------------------------------------------
Och helst ska inte vem som helst kommentera bilderna i den poolen? Om jag nu tolkat rätt det som olika personer framfört? Nybörjare och mindre kunniga håller sig vänligen borta?
/Nonno
matnyttige skrev:
Men Lotta, har du aldrig tagit en bild som du är riktigt nöjd med som du tvivlar på att någon kommer ge dig råd på hur du kunde gjort bilden bättre för att den redan är perfekt?
Om man inte får skriva sådana simpla saker som "Hurra! jättefin bild" så kommer ju de bra bilderna inte få några kommentarer. Det kanske inte finns något att förbättra i bilden.
Själv tycker jag det är trevlig att få en "bekräftelse" på att bilden går hem.
Nä nä. Den lätte går vi inte på!Maverick skrev:
Bekräftelse kan jag få i massor betydligt enklare än att fixa till en bild för FS.
Maverick skrev:
Men jag håller med Lotta. Det är ointressant att ladda upp på FS numera, för de kommentarer man ser är med ytterst få undantag inte konstruktiva. Det är inte ens intressant att läsa vad andra skrivit om andra bilder för det är lika okonstruktivt där oxå...
Nu väntar jag bara på att forumet ska bli värdelöst oxå så kan jag logga ut för gott sen.
Eeros skrev:
Det har jag ingen åsikt om.
Danlo skrev:
Och som vanligt kommer jantelagarna och tar över helt o hållet.. jag ger upp.
Lycka till!