Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skillnad att köpa i usa mot sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
Det är då betydligt större risk att åka dit genom att skryta här på fotosidan om att man minsann "slapp" att betala skatt och moms på sin glugg.


He he, ja, jag kan inte förstå att någon är så dum. Själv slipper jag den problematiken, då jag beställer nästan all utrustning via CyberPhoto.
 
billyskate skrev:
....priset är ungefär 1000kr billigare mot om jag köper det på företaget här i sverige..

Jag förstår inte hur du tänker. Om du överväger att köpa det på företaget så är det väl för att du ska använda objektivet i yrket. Då får du tillbaka moms och kan troligen som någon skrev dra av tullen som omkostnad. Dessutom så kan du skriva av objektivet på några år.
Om du köper det över disk uanför EU och struntar i att förtulla det så är köpet helt privat och kan inte redovisas i företagets bokföring.
Hur kan man väga dessa alternativ mot varandra?
/Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.