Annons

Köpa sigmaobjektiv i USA (Hjälp!)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle aldrig be mina vänner att begå något brott för att jag ska tjäna några tusen.
Det enda jag undrade var om man fick med någon världsgaranti och om det var några extra kostnader.

Förlåt för debatten. Nej, jag förstod det. Fast jag har tagit med mig saker som t.ex. från USA flera gånger (bodde där i 3 år) åt kompisar och inte blivit stoppad i tullen en enda gång. Men ska du vara helt laglig så ska du betala tull och moms, ja. Världsgaranti vet jag inget om på Sigma, men deras hemsida måste väl ha några upplysningar om det?
 
Aha. Ja, förlåt, man kan inte be sina vänner att ta hem saker från USA utan att skatta eller tulla för dem. Det vore hemskt.
Som jag skrev skulle jag inte kunna tänka mig att be mina vänner begå brott för att jag ska spara några tusen. Jag skrev också att "alla är vi ju olika".
 
Eurocard/Mastercard accepteras online

....Dock är det inte säkert att ditt svenska kreditkort accepteras för köp online, (I butiken är det dock inga problem)....

Jag har handlat hos B&H några gånger via webben (som mest för cirka 5000:-/gång) och det har aldrig varit några konstigheter att betala med mitt svenska Eurocard. Det funkar som i alla andra webbutiker, inget speciella procedurer.

Godset har levererats till min hemadress och jag har naturligtvis fått betala tull och moms.
 
4500kr är väl gränsen till att man inte behöver betala moms och tull om man för in en vara från utlandet som passagerare? Förövrigt så ska du väl kunna få tillbaka de där 8.75% på flygplatsen i USA så länge du visar kvitto och produkten i fråga. I Japan är det annars mycket smidigare, du visar pass, de drar av moms i butik, i alla fall i den där stora fotobutiken i Akihabara (sp?)
 
På Tradera finns precis ett sådant objektiv som du frågar efter, med Nikonfattning, sluttid om ca 5h. 9000:- begär säljaren (det är inte jag som är säljare). Kanske kan vara ett alternativ om du vill ha objektivt snabbt och billigt. Har ingen länk då jag skriver detta inlägget från Androiden.
 
4500kr är väl gränsen till att man inte behöver betala moms och tull om man för in en vara från utlandet som passagerare? Förövrigt så ska du väl kunna få tillbaka de där 8.75% på flygplatsen i USA så länge du visar kvitto och produkten i fråga.
Gränsen är 4300 kr.
Nej, försäljningsskatten kan man inte få tillbaka vid utresa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.