ANNONS
Annons

Skicka epost till Canons extra promotion kampanj?

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Kan man göra det eller är det enbart tradionell postkommunikation som gäller? Hade tydligen angett fel IBAN nummer för inbetalning till mitt konto. Går ju så mkt fortare att eposta in det...

Men VAR någonstans hittar jag en sådan kontaktadress då? Någon som vet?
 
Hade samma problem, dock fick jag skicka IBAN, inte EN utan TVÅ gånger.

Ibland blir man trött för mindre....

Jag har hållit på sedan tidigt december förra året och väntar fortfarande på 900 bagis.

En e-post adress hade varit fint. Hittar du någon där det faktiskt svarar någon - posta gärna det!
 
Tackar, jag provar m att fylla i formuläret på den sidan Anders länkar till så får vi se vad som händer.
 
Canon & IBAN koder

-verkar inte vara någon bra kombination.

De verkar ha svårt för att läsa innantill där på Canon, för även jag har fått besked om felaktig IBAN kod. Jag är dock helt 100% säker på att jag angett den korrekt.

Har kvar skärmdump på webformuläret och en extra kopia av pappren jag skickade in. Dessutom funkar inte koden jag fått av dem för att kolla statusen, vare sig den autogenererade via webformuläret eller den jag fått av deras kundsupport... STORT MINUS till CANON för det!!

Har lagt en ny uppsättning med IBAN koder på postlådan (enligt Canon's instruktion). Får se vad som händer. Kommer driva detta vidare via KO om de inte kan få ordning på sin verksamhet hos Canon... *rejält less*

Dags att ta tag i "eftermarknaden" och supporten nu kanske...? De har ju klantat sig rejält ett antal ggr tidigare, inte bara när det gäller deras "promotion" jippo utan även supportmässigt tycker jag, efter att ha läst här på FS forum samt tidningsartiklar.


KARIN; det är inte alls säkert att du skickat in fel IBAN kod, det verkar snarare som att Canon inte är läskunniga... (se ovan)


/Kjelle
 
Fick samma besked från Canon att jag hade skrivit fel IBAN nummer. Är också säker på att jag hade skrivit rätt.

SÅ fick skicka in det igen. Och det är några veckor sen. hoppas på att pengarna dyker upp upp snart.

/M
 
Men vad lustigt, samma sak för mig också.. Jag skrev ut två kopior till första brevet och inte såg jag att det var något fel (eller så ser jag heeelt galet). Jag kluddade ner IBANnr direkt på papperet jag fick i brevet och skickade tillbaka det, orkade inte skriva ner något nytt på engelska, borde väl gå bra ändå, eller..

/Benny
 
BempaS skrev:
Men vad lustigt, samma sak för mig också.. Jag skrev ut två kopior till första brevet och inte såg jag att det var något fel (eller så ser jag heeelt galet). Jag kluddade ner IBANnr direkt på papperet jag fick i brevet och skickade tillbaka det, orkade inte skriva ner något nytt på engelska, borde väl gå bra ändå, eller..

/Benny

Jaha, det kanske inte var fel ändå. Har också för mig att jag skrivit rätt. Lite knöligt i så fall...
 
Firman som Canon har anlitat för att sköta den här kampanjen har haft problem med IBAN mot bland annat Nordea i olika omgånger. Fick meddelandet att min IBAN inte fungerade och då hade jag klippt rakt ut från bankens sida.

Gången efter skickade jag IBAN och wire och allting, då funkade IBAN, exakt samma kod tagen på samma sätt.
 
Men JÖSSES! :-(

"Vi har sänt återbetalningen av SEK900 till banken som du angav i din anmälningsblankett.
Återbetalningen returnerades till oss beroende på tekniska svårigheter med IBAN i din bank.

Vi ber dig att meddela oss din banks clearingnummer, ditt normala bankkontonummer, ditt namn
(kontoinnehavarens namn) och bankens namn till adressen nedan så att vi kan sända återbetalningen till dig.

Canon Lens & Accessory Promotion
PO Box TP34 Dept 44597
Tipperary
Ireland

Med vänlig hälsning


Canon Europa N.V.


Igen?? Fan vad kasst att man inte kan svara på mailet man får, blir väl att ta en printscreen på allting och skicka in med snigelmail för tredje gången!!

Nån som har lika strul som mig?

/Benny
 
Jag hade också lite strul med Cashback.
Jag fick dock inget besked över huvud taget att det skulle vara nåt fel med min ansökan, men efter två månader blev jag less på att vänta.
Jag fyllde i formuläret som finns på sidan för cashback och efter en vecka eller så så fick jag ett mail där dom bad mig skicka tillbaka mina uppgifter på nytt.

Det enda jag ändrade var den fysiska adressen till mitt bankkontor (Nordea). IBAN och SWIFT var samma som första gången.

Kan det vara där en del av problemet ligger?
Man ska ju nämligen fylla i adress till sitt bankkontor och jag antog att det var adressen till bankkontoret i staden där man öppnade sitt bankkonto.
Efter ettt samtal med Nordea så sa dom att alla bankkontor hade samma adress, en adress i Stockholm. Jag angav den adressen istället och en vecka senare fick jag pengarna.

För övvrigt var kvinnan som skötte mitt ärende väldigt trevlig och tillmötesgående..
 
Falsk marknadsföring

Jovars, jag har heller inte fått några pengar från Canon... -också påstådda problem med IBAN trots att den är korrekt.

Antingen är våra svenska banker helt inkontinenta eller så är det dags att än en gång byta märke... -för det finns bara en sak kvar att göra tror jag. Väcka åtal för brott mot marknadsföringslagen. Det är falsk marknadsföring - punkt slut. Väldigt enkelt, de lovar något de inte håller och skyller på teknikaliteter i hopp om att kunden skall misstro sig själv i sin osäkerhet och att vi som är kunder inte tar några kopior...

Fy f**, det är riktigt lågt av ett bolag som Canon! Hade vilket annat företag som helst betett sig såhär så hade de varit stamgäster hos Sverker vid det här laget. Affärsmetoderna (och framförallt ursäkterna) håller så otroligt låg nivå att de just så pass når upp till de lägsta av bluffmakare...

Blir riktigt arg ju mer jag tänker på det...

Nä, får nog bli en anmälan om falsk marknadsföring.


/Kjelle




BempaS skrev:
Men JÖSSES! :-(

"Vi har sänt återbetalningen av SEK900 till banken som du angav i din anmälningsblankett.
Återbetalningen returnerades till oss beroende på tekniska svårigheter med IBAN i din bank.

Vi ber dig att meddela oss din banks clearingnummer, ditt normala bankkontonummer, ditt namn
(kontoinnehavarens namn) och bankens namn till adressen nedan så att vi kan sända återbetalningen till dig.

Canon Lens & Accessory Promotion
PO Box TP34 Dept 44597
Tipperary
Ireland

Med vänlig hälsning


Canon Europa N.V.


Igen?? Fan vad kasst att man inte kan svara på mailet man får, blir väl att ta en printscreen på allting och skicka in med snigelmail för tredje gången!!

Nån som har lika strul som mig?

/Benny
 
Hade samma problem med IBAN mot Nordea vid första omgången Cash-back, andra och tredje gången fungerade trots exakt samma uppgifter.

Det är det företaget som Canon anlitar(det är alltså inte Canon själva som rår om allting) som har problem med IBAN, inte bankerna. Det går ju tusentals betalaningar över IBAN varje dag, skulle det stå still på banken minsta lille så är det rätt illa.
 
Falsk marknadsföring

Nä, nä, nää.
STOP!

Canon är förb**** mig skyldiga så det skriker!!!
Jag skiter fullständigt i VEM de anlitar, de är fortfarande ansvariga! Jäkligt enkelt. Canon lovar saker som de inte håller - så enkelt är det.

I annat fall måste vi se till att skriva om lagarna i Svedala såväl som EU, så de blir mer bindande för företag (och när vi ändå håller på så tycker jag skall införas rejäla viten för den här typen av skojerier, typ procent av *omstätningen*), för det är fanimig inte acceptabelt att företag ens skall kunna tänka tanken på att komma undan sitt ansvar genom att skylla på att man köpt tjänsten från någon annan.


/Kjelle



Damocles skrev:
Hade samma problem med IBAN mot Nordea vid första omgången Cash-back, andra och tredje gången fungerade trots exakt samma uppgifter.

Det är det företaget som Canon anlitar(det är alltså inte Canon själva som rår om allting) som har problem med IBAN, inte bankerna. Det går ju tusentals betalaningar över IBAN varje dag, skulle det stå still på banken minsta lille så är det rätt illa.
 
Tråkigt för er!

För mej har det fungerat klanderfritt båda gångerna! Så helt värdelösa är dom inte.....
 
Re: Falsk marknadsföring

Det verkar i första hand ha att med vissa banker att göra.



kejo skrev:
Nä, nä, nää.
STOP!

Canon är förb**** mig skyldiga så det skriker!!!
Jag skiter fullständigt i VEM de anlitar, de är fortfarande ansvariga! Jäkligt enkelt. Canon lovar saker som de inte håller - så enkelt är det.

I annat fall måste vi se till att skriva om lagarna i Svedala såväl som EU, så de blir mer bindande för företag (och när vi ändå håller på så tycker jag skall införas rejäla viten för den här typen av skojerier, typ procent av *omstätningen*), för det är fanimig inte acceptabelt att företag ens skall kunna tänka tanken på att komma undan sitt ansvar genom att skylla på att man köpt tjänsten från någon annan.


/Kjelle
Jag sa aldrig att Canon inte hade något ansvar mot slutkunden, bara att de inte själva rår om problemen med IBAN. Kan tänkas att de borde byta leveratör av denna tjänst till nästa omgång.

Men det fel att snacka om att byta märke så fort det uppstår minsta problem. Om folk faktiskt skulle göra det så finns det inga kvar att handla från sedan länge då alla haft mer eller mindre problem genom tiderna. Dessutom är ju Cash Back inte något stadigvarande utan en tillfällig kampanj.

Att dessutom komma och skrika falsk marknadsföring är definitivt att ta i. På samma premisser borde nog Canon kunna oberopa förtal då det bevisligen fungerar att föra över pengar. Har fått min cash-back alla tre gångerna trots "problemen" med cash-back den första. Då blev det wire-transfer och en avgift på 90 kronor som banken snor. Men faktum är att det står precis hur man ska göra, även bankens avgifter, om man letar litegranna.
 
Re: Re: Falsk marknadsföring

Damocles skrev:
Det verkar i första hand ha att med vissa banker att göra.


Nej, det är fel, de verkar ha problem med de flesta banker (ifall du brytt dig om att läsa lite i forumen och ta reda på FAKTA - innan du aktiverar fingerarna mot tangentbordet)...


Jag sa aldrig att Canon inte hade något ansvar mot slutkunden, bara att de inte själva rår om problemen med IBAN. Kan tänkas att de borde byta leveratör av denna tjänst till nästa omgång.


Nähää...(?)
Då missläste jag väl då, för jag tyckte precis du skrev att det inte var Canon som var ansvariga. Det är dom visst. Jag ger f-n i vem de anllitar, de är ansvariga. Jag bryr mgi bara om en sak, och det är vem jag köpt varan av och vad som utlovats, dvs vad som är uppgjort. Detta har Canon misskött! De har inte hållit sin del av avtalet, vilket är väldigt enkelt att konstatera, vem som sköter deras IBAN koder, vare sig det är svenska Kajsa Kavat eller något offshore holding bolag i i nån Bananrepublik är fullständigt ointressant!



Men det fel att snacka om att byta märke så fort det uppstår minsta problem. Om folk faktiskt skulle göra det så finns det inga kvar att handla från sedan länge då alla haft mer eller mindre problem genom tiderna. Dessutom är ju Cash Back inte något stadigvarande utan en tillfällig kampanj.


Jag skulle inte vilja påstå att det är "minsta problem" när stora kända leverantörer inte kan hålla ingångna avtal! Det är ett ganska stort problem. Nu är förvissa inte min ekonomi beroende av pengarna från Canon men det är fortfarande otroligt dåligt skött och alls ingen liten skitsak eller "minsta problem"! ISF har du för mycket pengar och dessutom blasé för marknads och försäljingsvilkor!

Alea pact survanda, kampanj eller inte kampanj!
För mig har det stor betydelse att ingånga avtal hålls! Jag tror säkert det finns märken kvar att handla av - att byta märke är ett av få möjliga alternativ för mig smo slutkund för att visa mitt missnöja - ett alternativ som jag skulle önska att fler använde sig av oftare - då skulle den här typen av bedrägerier snabbt försvinna.




Att dessutom komma och skrika falsk marknadsföring är definitivt att ta i. På samma premisser borde nog Canon kunna oberopa förtal då det bevisligen fungerar att föra över pengar. Har fått min cash-back alla tre gångerna trots "problemen" med cash-back den första. Då blev det wire-transfer och en avgift på 90 kronor som banken snor. Men faktum är att det står precis hur man ska göra, även bankens avgifter, om man letar litegranna.

Det är INTE förtal, tvärtom finns en rubricering som kallas "medhjälp", ta och fundera p ådet ett tag INNAN du börjar gasta och skrika om förtal - eftersom det inte är du som isf är påstått förtalad så lär ju det falla rätt platt...

Uppenbarligen är du heller inte läskunnig, eftersom du inte läst vad jag skrivit i tidigare inlägg... Det handlar INTE om några felaktiga uppgifter - utan om ett bedrägligt beteende av en stor känd leverantör av kamerautrustning.
Det är heller ingen engångsföreteelse, vilket du verkar tro, tvätom. Det är så pass vanligt med dessa påstådda problem att jag är helt övertygad om att det är satt i system.

Men fortsätt du för all del leva i din lilla naiva bubbla. MIG har du iaf uppmuntrat till att väcka åtal om brott mot marknadsföringslagarna - det är vad DU åstadkommit!! Tack för inspirationen!

Du må ju tycka att jag överreagerar, eftersom bedrägeri är helt okkej med dig - eftersom det var en kampanj... själv anser jag att bedrägeri är bedrägeri, oavsett av vem och i vilket syfte.

Det är inte förtal att åtala den leverantör som inte kan hålla sig inom lagen för den delen heller men visst, vill du försöka dig på en sän sväng så prova du, men det blir fort nya processer mot dig isf... -vill du studera juridik i praktiken så vassego, annars föreslår jag att du taggar ned, funderar igenom vad det är DU påstår om mig och hur hållbart DET kommer att vara i en rättegång...



Som nu lämnar den här diskussionen, då den inte leder någon vart. De som i likhet med mig känner sig lurade av Canon och inte sett röken av några pengar, trots korrekta uppgifter är välkomna att kontakta mig, så kanske vi gemensamt kan åstadkomma något bra av detta. Demagogles ovan och andra Canon bulvaner som tycker bedrägeri är okkej med hänvisning till att det är en kampanj undanbedes!

/Kjelle
 
Kanske lika bra att du lämnar diskussionen eller kommer med fakta.



Hittils i forumet har vi ett antal trådar med personer som har haft problem. Statistiken för dessa ser ut enligt följhande.

Av vad som går att hitta med enskilds sökning utan att ta hänsyn till gemener eller versaler på var och en av termerna cash, back, cashback, nordea så framgår följande.

~19 Unikta personer har nämnt att de haft problem
* 4 gånger är Nordea namngiven. Inga andra banker
* 1 person hittade inte fältet för att skriva IBAN
* 2 personer där det tagit lång tid.
* 9 personer som nämnt problem med IBAN specifikt
* 7 personer som inte fått pengarna i december, detta troligen till följd av problem med IBAN men inget som framgår klart och tydligt, inget slutdatum på om dessa fått pengarna eller inte.

Däremot är det 32 stycken instanser av nämnda lyckade överföringar. Nordea och SEB nämnd en gång vardera, resten okända.

Lägger man sedan till den statistiska avvikelen att det är en klart högre andel som skriver av de som har problem än de som allting har gått bra för så skiljer det ännu mer mellan de två olika.



Nej, det är fel, de verkar ha problem med de flesta banker (ifall du brytt dig om att läsa lite i forumen och ta reda på FAKTA - innan du aktiverar fingerarna mot tangentbordet)...

Med tanke på att jag läst majoriteten av alla trådar i forumet under de senaste två åren så vill jag påstå att jag är mer än väl påläst.

Det som nämns är att Canon vid svar i telefon och via mail har utgivit till frågade att de haft problem med svenska storbanker, inga namngivna och följaktligen går det inte att dra en slutsats om det exakta antalet. Men av det som syns i poster av de som faktiskt haft problem så är det hittils endast Nordea som är omnämd specifikt i trådarna om cash back här på fotosidan.

Om man dessutom faktiskt listar antalet banker i sverige så så verkar det ingalunda vara ett bevisligt samband mellan de fakta som går att framläsa i forumen och att dessa skulle vara de flesta banker.

Nordea
SEB
Handelsbanken
Föreringssparbanken
HSB Bank
ICA Banken

IKANO Banken
Länsförsäkrningar
Skandia Banken
Stadshypotek
Sparbanken Finn

Östgöta Enskilda
GE Capital Bank

Citibank
Norske Bank
Danske Bank
samt ett 10-tal ännu mindre kända.





Men fortsätt du för all del leva i din lilla naiva bubbla.
- - -
Demagogles ovan och andra Canon bulvaner som tycker bedrägeri är okkej med hänvisning till att det är en kampanj undanbedes!
Till att börja med stavar du namnet fel med flit, vilket jag i samband med de falska påståendena endast kan uppfatta som ett taffligt försök att väcka löje till skillnad från den underfundighet till komplimang som detta skulle kunna ha inneburit om det härledes från en av de äldsta definitionerna av demagog som en talare och ledare av folket.

För det andra är detta ett klart och tydligt personangrepp som uttryckligen går emot forumets av dig godkända regler och dessutom med två anklagande påståenden som är helt falska och totalt grundlösa.
 
problem

JAg hade också samma problem förra året med Föreningssparbanken. Lite trött så drog jag ut på att skicka numret igen och helt plötsligt så hade jag mina pengar på kontot utan att ha skickat det igen. Så den gången fixade de det utan att jag behövde bråka med dem.
 
tog mig nästan sex månader att få mina pengar utan att bråka dock..
men jag tyckte det var jävligt bökit att fylla i allting varför göra det så jäkla omständigt...
mina pengar fick jag för mitt objektiv,
min 20d missa jag totalt att skicka in för, men
det är ju mitt eget fel..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.