ANNONS
Annons

SKEJTBÅRD bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

HerrBjörck

Aktiv medlem
Jag är bara lite nyfiken hur andra gör när dom plåtar skate, lite tips om objektiv å vinklar et.c. Det är kanske en grej man skall hitta själv men jag skulle tyckt det var kul att få lite info om hur andra gör å så (med elelr utan fisheye).
 
Jag fotar mkt skejt (har inte haft orken att ladda upp mer än 1 bild).

det viktigaste enligt mig är kort slutartid.
1/500 lr 1/1000 man kan klara sig på 1/250 men det blir lätt oskarpt.

Därför behövs det mkt ljus vid fotograferingen. ljusstark optik är att föredra. externa blixtar är mkt bra att ha till hands om du inte fotar i solljus.

När det kommer till vinklar håller jag med föregående talare om att grodperspektivet med extrema fisheye linser börjar bli lite småtråkigt.

Försök hitta egna vinklar. Kolla runt på t.ex. www.tacky.se eller www.skateboarding.com för att få insperation.

//Andreas
 
Hej!

Lisa Selin har gjort en utställning som heter "the search for Ali boulala" Vet inte om det är såna kameravinklar du är ute efter, men den är defenitivt sevärd.
Hon har en hemsida oxå www.lisaselin.nu/

Mvh

Peter
 
oftast tycker jag att "vanliga" fotografer (inte inbitna skatare med stort fotointresse utan bara foto..) som råkar gå förbi skateparken i stan tar finast skatebilder, om man kollar på komposition och sånt, enda nackdelen är att de kanske inte vet så mycket om skateboard och altså inte riktigt vet när dom ska tajma bilden...
 
Fragola skrev:
oftast tycker jag att "vanliga" fotografer (inte inbitna skatare med stort fotointresse utan bara foto..) som råkar gå förbi skateparken i stan tar finast skatebilder, om man kollar på komposition och sånt, enda nackdelen är att de kanske inte vet så mycket om skateboard och altså inte riktigt vet när dom ska tajma bilden...


Då antar jag att du aldrig kollat i tex the skateboard mag. Håller inte riktigt med i alla fall..

Ang bra skate bilderm o tips så borde du köpa transworld skates photoannual. Där står allt du behöver veta.

Kolla grymma skate shots på: http://www.theskateboardmag.com/photography/
 
När jag har fotat så har jag blandad friskt med objektiv från 10.5mm till 300mm och med och utan blixt. Allt mellan himmel och jord med andra ord. Bara att fota och experimentera.

Exempel: SE HÄR!
 
Transworld (www.twskate.com) är den största skate tidningen och släpper varje år ett nummer me dom bästa bilderna och en "how to" guide till skate foto.
Finns kanske på välsorterade tidningsbutiker eller att beställa f deras hemsida.
 
danielblom skrev:
Transworld (www.twskate.com) är den största skate tidningen och släpper varje år ett nummer me dom bästa bilderna och en "how to" guide till skate foto.
Finns kanske på välsorterade tidningsbutiker eller att beställa f deras hemsida.

När kommer den då ? gillar såna photo annual nummer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.