Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
tydal
Medlem
Det bästa sättet att återge stämningar är foton. Jag läste någonstans att 80% av den information vi tar in kommer via ögonen. Men som god tvåa kommer ljud. Och efter gårdagens eskapader slog jag mig som brukligt ner vid pianot efteråt och spelade lite. Dels som avkoppling men också för att det är ett sätt för mig att beskriva känslor.
Resultatet blev en liten låt som man skulle kunna säga illustrerar fotoexkursionen i toner. Lite musik till bilderna helt enkelt. Visserligen en cover på en känd låt, men med nytt arrangemang. Och ljudet är inte manipulerat. Direkt från pianot till hårddisken.
http://www.tydal.nu/dagenstema.mp3
Resultatet blev en liten låt som man skulle kunna säga illustrerar fotoexkursionen i toner. Lite musik till bilderna helt enkelt. Visserligen en cover på en känd låt, men med nytt arrangemang. Och ljudet är inte manipulerat. Direkt från pianot till hårddisken.
http://www.tydal.nu/dagenstema.mp3
bjanha
Aktiv medlem
Man skulle ju kunna utveckla det lite för att tjäna lite pengar till objektiv och sånt. Medan en står och pratar och fotar personen, tar en annan och norpar plånkan. Fotoobjektet är ju helt paralyserad av skräck och vill egentligen bara försvinna bort, det ger ett ypperligt tillfälle för den mer skrupelfria fotografen.
Blixt används med fördel här.
Alle02
Aktiv medlem
Roben skrev:
Två killar som glatt hjälpte till.
De hade glimten i ögat och lirade med på en "mjuk" bild.
Aha - du hittade också dem, jag tog en annan vinkel. Var du där före eller efter mig tro?
Hade varit jättekul att hänga med hela dan, själv så tog jag lite bilder ute på Kvarnholmen i natt, självklart kommer jag att lägga upp dem också!
Alle02
Aktiv medlem
bjanha skrev:
Man skulle ju kunna utveckla det lite för att tjäna lite pengar till objektiv och sånt. Medan en står och pratar och fotar personen, tar en annan och norpar plånkan. Fotoobjektet är ju helt paralyserad av skräck och vill egentligen bara försvinna bort, det ger ett ypperligt tillfälle för den mer skrupelfria fotografen.
Men vi kom fram till att då måste man först börja med att norpa en kamera och la ner den idén! *S*
bjanha
Aktiv medlem
Alle02 skrev:
Men vi kom fram till att då måste man först börja med att norpa en kamera och la ner den idén! *S*
Det där förstod jag inte. Självklart riskerar ficktjuven att komma med på bild, men här kommer det finurliga: Tjuven samarbetar med fotografen och bilderna raderas i efterhand (såvida det inte blir en riktigt skojig bild förstås, här kan viss dispyt uppstå).
Elnorino
Aktiv medlem
Dagens anektdot bidrog denna dam med. Jag var först lite tveksam till att gå fram men hon visade sig vara mer än vänligt inställd till fotografer. Hon berättade att en fotograf kommit fram och tagit bilder på henne och hennes man under en promenad för ett antal år sedan och bilderna var enligt henne de bästa som någonsin tagits på dem. Fotografen hade sedan också vunnit någon form av pris med bilderna.
Bilagor
Justus
Avslutat medlemskap
bjanha skrev:
Sorry, glömde att du saknade humor.
Tack för dagens skratt!
OscarH
Avslutat medlemskap
Hmm...ja, personliga påhopp är ju alltid kul...Justus skrev:
Tack för dagens skratt!
Klart jag fattade att Björn skojade men man är tydligen tvungen att lägga till en liten glad gubbe för att det ska gå fram
OscarH
Avslutat medlemskap
Härligt ljus i denna bild.Elnorino skrev:
På hemväg vid Klara kyrka.