Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Två killar som glatt hjälpte till.
De hade glimten i ögat och lirade med på en "mjuk" bild.
 

Bilagor

  • boys.jpg
    boys.jpg
    36.7 KB · Visningar: 577
Det bästa sättet att återge stämningar är foton. Jag läste någonstans att 80% av den information vi tar in kommer via ögonen. Men som god tvåa kommer ljud. Och efter gårdagens eskapader slog jag mig som brukligt ner vid pianot efteråt och spelade lite. Dels som avkoppling men också för att det är ett sätt för mig att beskriva känslor.

Resultatet blev en liten låt som man skulle kunna säga illustrerar fotoexkursionen i toner. Lite musik till bilderna helt enkelt. Visserligen en cover på en känd låt, men med nytt arrangemang. Och ljudet är inte manipulerat. Direkt från pianot till hårddisken.

http://www.tydal.nu/dagenstema.mp3
 
FAN! Jag hade totalt glömt bort att vi skulla göra detta igår ju. =( *arg på mig själv*

Firade 3-årsdagen med tjejn igår så jag hade totalt glömt, snälla, blir det fler gånger?
 
spring dit nu... de är där... annars gör vi säkert om det, eller nåt annat kul, det dryftades flera intressanta aktiviteter.
 
Man skulle ju kunna utveckla det lite för att tjäna lite pengar till objektiv och sånt. Medan en står och pratar och fotar personen, tar en annan och norpar plånkan. Fotoobjektet är ju helt paralyserad av skräck och vill egentligen bara försvinna bort, det ger ett ypperligt tillfälle för den mer skrupelfria fotografen.
Blixt används med fördel här.
 
Roben skrev:
Två killar som glatt hjälpte till.
De hade glimten i ögat och lirade med på en "mjuk" bild.

Aha - du hittade också dem, jag tog en annan vinkel. Var du där före eller efter mig tro?
Hade varit jättekul att hänga med hela dan, själv så tog jag lite bilder ute på Kvarnholmen i natt, självklart kommer jag att lägga upp dem också!
 
bjanha skrev:
Man skulle ju kunna utveckla det lite för att tjäna lite pengar till objektiv och sånt. Medan en står och pratar och fotar personen, tar en annan och norpar plånkan. Fotoobjektet är ju helt paralyserad av skräck och vill egentligen bara försvinna bort, det ger ett ypperligt tillfälle för den mer skrupelfria fotografen.
Blixt används med fördel här.

Men vi kom fram till att då måste man först börja med att norpa en kamera och la ner den idén! *S*
 
Alle02 skrev:
Men vi kom fram till att då måste man först börja med att norpa en kamera och la ner den idén! *S*

Det där förstod jag inte. Självklart riskerar ficktjuven att komma med på bild, men här kommer det finurliga: Tjuven samarbetar med fotografen och bilderna raderas i efterhand (såvida det inte blir en riktigt skojig bild förstås, här kan viss dispyt uppstå).
 
Okej, vi pratade om att två fotografer samarbetar, en distraherar med kameran och den andra snor pluskan....
Vi diskuterade alltså nästan samma sak men självklart inte på allvar om nu nån skulle tro det. *S*
 
Dagens anektdot bidrog denna dam med. Jag var först lite tveksam till att gå fram men hon visade sig vara mer än vänligt inställd till fotografer. Hon berättade att en fotograf kommit fram och tagit bilder på henne och hennes man under en promenad för ett antal år sedan och bilderna var enligt henne de bästa som någonsin tagits på dem. Fotografen hade sedan också vunnit någon form av pris med bilderna.
 

Bilagor

  • prized-lady.jpg
    prized-lady.jpg
    39.2 KB · Visningar: 522
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.