Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Noterar att jag aldrig fördes upp på listan, vilket var lyckat med tanke på att det är mors dag i morgon.

Kommer ner imorgon till Stockholm C vid 11.35, vart var det vi skulle ses? O tar det lång tid att ta sig dit?

/Chris

Om du går tar det väl sisådär 10 minuter från Centralen till Kungsträdgården. Även om du fotar folk på vägen...

Jag funderar på om jag inte ska ta och hänga på. Jag är ju ändå ledig i morgon och det kostar mig inget att åka in till Stockholm. Visserligen är jag ganska mycket nybörjare när det gäller fotografering, men jag tycker det är kul. Nu är jag ju ny här också, så ingen av er känner väl mig, men jag tycker det är trevligt att träffa nytt folk och hoppas ni tycker likadant. 09.53 ska tåget angöra centralen, så jag borde vara upp vid Kungsträdgården strax efter 10...

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
Thomas Tydal
[Nästan säker] Christian Laurila
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt
[KANSKE GANSKA SÄKERT] Annelie Elfsö

Kan däremot tillägga att jag inte är nybörjare på att prata med folk. Har tidigare jobbat med kundservice och då har man ju stött på människor som varit missnöjda som man fått äran att göra nöjda igen. Så jag kan en del psykologi, och även pedagogik, för numera jobbar jag bland annat som lärare (vuxenutbildning).

ändrade planer för mig o Lars iallafall, vi närvarar måndag, om Janne ( andra? ) hade lust o hänga på då.

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt

Tog bort mig nu i sista stund eftersom jag vaknade med kraftig nackvärk. Skit också :(

Ni får ha det så bra och ta många bra bilder.
/Johan

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt
[TROLIGTVIS] Mats Gustavsson (Beror på flyget, ringer janne)

o nu klockan närmare elva är jag redo för takeoff... undrar om det är några tappra kvar på stan...

/kg - framme om 63 minuter

Så har man då hemkommit efter denna tillställning. Trodde först det skulle vara lite knepigt att hitta gänget eftersom jag inte kände igen någon, men min oro visade sig vara helt obefogad. Det var inga som helst problem att förstå vilka som var från Fotosidan:

Bilagor

• fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    47.7 KB · Visningar: 581
Så här efteråt kan man konstatera att även släktet fotografer hyser trevliga individer. Alla har ännu inte tagit till sig det gamla westernordspråket att skjuta först och fråga sen. Dagens empiriska studier visade dock att den metoden fortfarande är den säkraste, även om den traditionella artigheten skördade förvånansvärda framgångar.

Kul att träffas var det. Tack för idag Peter, Mats, Janne, Annelie, KG, Linda, Christian och du i röd jacka vars namn jag uppfattade men glömde lika snabbt (var det Robert?).

Vi som hittade till Kungsträdgården: (bilden finns i större format på http://www.tydal.nu/allihopa.jpg)

Bilagor

• allihopa.jpg
    allihopa.jpg
    48.4 KB · Visningar: 586
tydal skrev:

Kul att träffas var det. Tack för idag Peter, Mats, Janne, Annelie, KG, Linda, Christian och du i röd jacka vars namn jag uppfattade men glömde lika snabbt (var det Robert?).

Ja,det var verkligen trevligt! Och även att träffa dig Thomas! Själv får jag vackert vänta tills mina analoga bilder är framkallade och klara!

Trevlig aktivitet...

det visade sej att de flesta varken bet oss eller nobbade oss... mitt första uppdrag var nästan för lätt, men visst ser hennes leende en smula ansträngt ut?

Bilagor

• clownmini.jpg
    clownmini.jpg
    18.5 KB · Visningar: 512
Ingen ville misslyckas med sitt uppdrag, inte ens om det krävdes att gå ner på knä o be...

Bilagor

• kneelingmini.jpg
    kneelingmini.jpg
    16.7 KB · Visningar: 511
Plötsligt behövdes inga uppdrag, Linda hittade motiv och motivation ändå och det unga paret blev bara glada över uppmärksamheten...

Bilagor

• lindamini.jpg
    lindamini.jpg
    17.9 KB · Visningar: 510
Mitt nästa uppdrag med bonusuppdrag gav den här bilden, nån som känner igen den unge engelsmannen? han hade en egen manager som gav mej tillstånd att ta bilden!

Bilagor

• engelsmanmini.jpg
    engelsmanmini.jpg
    19.5 KB · Visningar: 513
Innan de här töserna flydde fältet dansade de t o m för ivriga fotografer, en högst improviserad dansshow på Norrmalmstorg...

Bilagor

• minidancing.jpg
    minidancing.jpg
    30.8 KB · Visningar: 504
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar