Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
400 pixlar är 400 pixlar.
Valde mellan stativet och tjejen.
Verkar som om jag valde rätt iaf...

;)

r
 
Alle02 skrev:
Nu blev jag nyfiken Linda, jag vill väldigt gärna se Signe (så söta de var!) men antar att ros-tjejen och Henrik var nåt du fixade efter att jag hade avvikit.
Ja, mina bilder får ni ju tyvärr vänta på ett tag. Lämnar till framkallning i morrn.
MEN - den som väntar på nåt gott und so weiter...
*ASG*

Båda bilderna på Signe och hennes käre gube blev förvånansvärt bra (hade ju tydligen pillat på fel knappar på kameran - uuuunderexponerat! =( ) Men de kommer, jag lovar.
Henrik... tja.. han är ett kapitel för sig.. *asg* Men världen är liten, om jag säger så.. *flinar*


Mats - vadå manual..? Behövs väl inte när man har en hel stab med söta, teknik-freak-killar omkring sig.. *retas tillbaka lite snällt*
 
Ett par coolingar till från mig. Lite "utom tävlan" dock då det var telet som satt på kameran... Tack förresten allihopa som var där igår. Mycket inspirerande!
 

Bilagor

  • sunglassguy.jpg
    sunglassguy.jpg
    33.5 KB · Visningar: 479
Kul att du gillar det.

Kontraster, skärpa och färgmättnader har jag i standardläge i kameran. I datorn brukar jag sedan öka kontrasten genom att dra lite i histogrammet. Som nedan.

Observera att jag inte använder Photoshop utan Picture Publisher, men principen är exakt samma.
 

Bilagor

  • hif_hist.jpg
    hif_hist.jpg
    33.7 KB · Visningar: 591
Sickna inspirationskällor ni är allihopa!!
Det blir definitivt något jag ska testa i sommar.

Carola (som än en gång hurrar för all inspiration som fs ger)
 
Lost, eller vaddå?....

Hmm sådär nu kan man till och med se albumen i del två... :) hade glömt att "tända upp" dom för "fotosidan".... ...jeje man kan ju inte tänka på allt...

http://www.mazz.se
http://www.mazz.se
username: fotosidan
password: fotosidan



>Janne, dom efterfrågade bilder på sig själv, ge dom länken och eller min email så ska dom få sig några bilder... :)


Dags och jobba? .... jaja oki...

/M
 
Hustomten skrev:
Din Hammarbyare blir då såhär. Ursäkta att jag "lånade den"

Tack för tipset Janne! Det blev ju mycket bättre så ju, och var inte alls så krångligt som jag trodde det skulle vara heller. Och självklart får du låna de bilder jag lägger ut :)
 
Janne - när du ändå höll på, kunde du inte klonat bort den där fula tingesten som Daniels motiv hade på huvudet..? =P
Tror att bilden blivit en riktig femetta i mina ögon då.. *skrattar*

// Linda - ängel på Sveriges baksida.. =)
 
Alle02 skrev:
Ja, den har ju heeeelt fel färger - blå/gul/röd ska den ju vara!!! *S*

Nej nej nej.. *skakar på huvudet* fel fel fel Annelie.. Den ska ju vara; blllååååå och viiiiiiiit.. randig.. och vacker.. *suckar nöjt* ;P
 
Riktigt vackra bilder av er, önskat jag hade kunnat vara med, får bli nästa gång. Mina modeller var dock jättetacksamma att bli plåtade, dom bara stog där och såg bra ut.

Inte helt oförklarligt då det var svenska fjällen runt idre och njupeskär... ;)

Jag tänkte försöka se Electric Banana Band och Maynard Fergusson inne i kungsan, någon mer som vill hänga på kanske.

Hmm, ser att jag är upptagen i morgon(electric banana band) dock.
 
Nu är några bilder kopierade.

Damen som bad mig backa pga rynkorna. :)
 

Bilagor

  • damen_kungsan01b.jpg
    damen_kungsan01b.jpg
    32.2 KB · Visningar: 430
Och en till. (blev sneskannad men jag orkar inte skanna om den)
 

Bilagor

  • dansare_kungsan02.jpg
    dansare_kungsan02.jpg
    40.7 KB · Visningar: 426
Vad säger du Linda...

... är den bättre så här?
Förlåt Daniel ;)
 

Bilagor

  • änglarna.jpg
    änglarna.jpg
    25 KB · Visningar: 401
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.