Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bjanha: Givet fotar jag ibland med långa brännvidder, och ibland med korta, men en viktig del på söndag handlar ju om att just möta folk. Det tror jag är något vi alla behöver öva på. Så min poäng var just att vi skall försöka undvika långa brännvidder på söndag för att det hela skall ge oss något.

Senast ändrad:
För mig är det iallafall så att det sociala hindrar mig. Jag är lite blyg när jag vill trycka upp kameran i ansiktet på folk ;) När vi är fler kan vi peppa varandra att våga lite mer.

Jag förstår det, det var inte på nåt sätt ironiskt.
Själv tycker jag att det verkar Jätteläskigt men Jätteroligt, trots att jag är väldigt social!!!
Har aldrig testat "ordentligt" förut så ni får vara snälla mot en liten Rookie

Även jag är Rookie, och fler med mig. Klart vi är snälla. Situationen är speciell när man har kameran i handen.

Jag tror att det underlättar att plåta okänt folk på söndag eftersom vi kan säga att MFS har en workshop i gatuforografering. Det låter ju lite "seriösare" än när man bara plåtar för sin egen skull.
Typ vi har väll slogan "MFS (eller FS) med rätt att fotografera" eller så.

Och du Honugsmåne jag kör också analogt men troligen med tmax-100 eller tri-x. Alltså dax att lufta F3:an och 24mm gluggen.

Vi syns

/Johan (som också är en rookie)

johanu skrev:
Jag tror att det underlättar att plåta okänt folk på söndag eftersom vi kan säga att MFS har en workshop i gatuforografering.

Och det kan man inte säga någon annan dag menar du?

Varför inte bara säga som det är istället för att hitta på. "Workshop i gatufotografering" låter dessutom riktigt töntigt. :p

bjanha skrev:
Och det kan man inte säga någon annan dag menar du?
Varför inte bara säga som det är istället för att hitta på.

Jag tycker i och för sig att det verkar vara en workshop vi har på söndag eller är jag helt ute och seglar.
Och visst kan man väll säga vad som helst vilken dag som helst men jag vill ju precis säga som det är.

Men worksop kanske ligger på utelistan? Vad vet jag.

Vi syns på söndag i alla fall.

/Johan som tydligen inte vet vad en workshop är för något.

Jag tycker nog man kan kalla det en workshop. Bäst är kanske att försöka hitta ett sätt att bete sig som även funkar den dag man är själv, men vi får ju ta en steg i taget.

Djävulskt bra dokumentära bilder enligt mig. Långt ifrån dom tråkiga, stela pressbilderna som oftast finns.

Kan inte ni som ger er ut på denna lilla utflykt starta en tråd (eller fortsätta i denna) där ni beskriver hur det gick och vilket bemötande ni fick?

Lycka till...

/ Marcus - som är jätte-avundsjuk

Denna tråd finns ju öppen för vem som vill. Visst vore det kul med lite inlägg om vad som hände och skedde - och varför :)

Det här låter som en kanongrej, men "naturligtvis" är jag uppbokad hela söndagen. Kan man hoppas på en repris i höst? :)

Uppdatering från förhandlingarna..

...med vädergudarna..

Söndag 30 Maj

Klart till halvklart och uppehållsväder.

Det tar sig, det tar sig... *flinar*

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
[Nästan säker] Christian Laurila
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] Rickard Andrinsson
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt
[KANSKE GANSKA SÄKERT] Annelie Elfsö

Fler? Kom igen nu för fan!

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
[Nästan säker] Christian Laurila
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt
[KANSKE GANSKA SÄKERT] Annelie Elfsö

Tog bort mitt namn, ska hålla i en svensexa hela dagen idag lördag... Måste få sova på söndag!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar