Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
som sådan får du väl snacka med vädergudarna, oväder kan de väl skjuta upp nån dag ;-)

Kommer att sitta i förhandlingar med dem nu... och ända till söndag morgon om så krävs! ;) Annars lägger jag in veto... för jag vill ha sol! =D

rideg skrev:
Efter tretton år i underbara Stockholm sade jag upp mig från mitt drömjobb och flyttade till Östersund. Har funderat mer än en gång på om det var riktigt rätt...

Jag har precis gjort samma sak men åt ett annat håll. Landar i Borås i sommar. Visst kommer man sakna Stockholm men fördelarna överväger. Hoppas jag.

Med träffar både på sön- och måndag så ökar risken att jag kan joina. ;)

potion skrev:
Kommer att sitta i förhandlingar med dem nu... och ända till söndag morgon om så krävs! ;) Annars lägger jag in veto... för jag vill ha sol! =D

Är skepetisk, men som det sur ut just nu ser det mörkt ut för Sola...

Bilagor

• img_1522.jpg
    img_1522.jpg
    21.9 KB · Visningar: 490
Lars verkade också sugen att hänga på, söndag eller måndag, beroende på vilken dag jag kunde ta mig ner =)

Gaa vad jag har lust att hänga på.
Sist jag var i stora staden och plåtade så hade jag gälet skoj.
Ska tänka över min ekonomi...
Men sugen är jag...

Fyll på listan om du kommer!

Söndag den 30 maj kl 10.00 framför scenen i Kungsträdgården. Kommer du senare och vill hitta oss? ring Janne 0708-669612

Vi fotar folk ovetandes, och vi ger varandra "uppdrag" att gå fram och prata med och porträttera vissa människor.

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
Daniel Norin
[Nästan säker] Christian Laurila
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] Rickard Andrinsson
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt

Söndagen ser ju lite lovande ut. Lite grå moln.
13°
NO
1 m/s

Även för paradfotograferna på lördag
15°
SV
1 m/s (EM)

Bilagor

• namnlös.gif
    namnlös.gif
    1 KB · Visningar: 433
Filmval

Vet inte om jag e den enda analoga i samlingen, men är det någon som har ett bra diafilmstips nu när det nalkas porträtt i det underbara vädret som beställts.

Spontan fotograferande

Var det bara jag som hade vägarna förbi st eriksgatan igår vid fridhemsplan? Och han få några fina bilder på det samba-dansande folket? :p

Jag gissar att ni kanske kommer att hålla på ett litet tag, ett par timmar har jag tur fram tillkvällen och hinner då komma ned, men jag slår isf Janne en liten lina på telefonen. Jag flyger hem från köpenhamn på förmiddagen.

Men det låter helt klart riktigt spännande...

Samba på S:t Eriksgatan en vanlig onsdag? vadan detta?

Vi gatufotografer kanske borde ordna en SMS kedja av den sort som fågelskådare har...
Longitud, Latitud o en kod för olika evenemang... Vit älg på Hornsgatan = 129 t ex...

/kg som vill ha inbyggd GPS i nästa kamera

Sicken tur att jag bara har 200 mm och tänker stå gömd bakom Janne (..och sen skylla på honom om någon ogillar att bli fotad.. =P)

..Och så kan jag stå bakom dig Linda med mitt 600 + 2 x 2 och skylla på dig som skyller på Janne ;)

Jag har faktiskt bara ett 28-75, så jag måste nog visa lite mod. Med er i ryggen ska det väl gå vägen.

Peter_H skrev:
Jag har faktiskt bara ett 28-75, så jag måste nog visa lite mod. Med er i ryggen ska det väl gå vägen.

Vadå 'med oss i ryggen'? Du skulle ju stå bakom ju..? *asg* =P

Janne - Lyktstolpar kan man inte "beskylla" för att fota oskyldiga människor.. =P

Jamen jag har ju en sån där spegelreflexkamer och då vänder man väl motivet ryggen så sköter spegeln att hitta det bakom en. För det är väl så de funkar ;)

Så ni står alltså bakom framför ryggen..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar