Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ska resa till USA i privat regi men..
- Trådstartare Danlo
- Start datum
vox2000
Aktiv medlem
Danlo skrev:
..försäkring då? Hur ska jag försäkra min kamera som står på företaget?
Kollade med länsförsäkringar och självrisken låg på ett minimum 8000!!
Någon som har tips om en bra stöld och reseförsäkring på kameragrejer för runt 50.000??
Eftersom det är företagets grejer (inte dina) så behöver du ha en företagsförsäkring, och de brukar inte vara billiga. Jag har Trygg Hansa, minns inte vad självrisken är, men jag kan bli av med grejer för runt 100k utan att det svider jättemycket i plånboken. Hellre 8k än 100k är min devis.
Danlo
Avslutat medlemskap
Jag ringde precis till Trygg Hansa och det var absolut inga problem att jag reste i privat regi men fotograferade till bildbyrån under tiden..
Snacka om att Länsförsäkringar känns föråldrade..
Dock så var årsavgiften över 4000 spänn på TryggHansa!
Känns lite väl saftigt.. Tror det var billigare på Länsförsäkringar på men då var man iofs tvungen resa i tjänsten för att försäkringen skulle gälla..
Dessutom kunde man på TryggHansa ändra och välja bort skyddet för hela världen/europa efteråt.
Men men.. väntar på att han på Länsföräkringar ska ringa ang. ett prisförslag..
Känns lite väl saftigt.. Tror det var billigare på Länsförsäkringar på men då var man iofs tvungen resa i tjänsten för att försäkringen skulle gälla..
Dessutom kunde man på TryggHansa ändra och välja bort skyddet för hela världen/europa efteråt.
Senast ändrad:
JOLidman
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Borde du inte försäkra dig skälv? Vad jag vet är det svindyrt att gå till sjukan i staterna.
Ingår normalt i kortet som du förhoppningsvis betalt med. 45 dagar brukar reseförsäkringen gälla om du betalt med kort, exv Visa.
Enicar
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Jag ringde precis till Trygg Hansa och det var absolut inga problem att jag reste i privat regi men fotograferade till bildbyrån under tiden..
Lite lustig sätt att resonera när du säger att Länsförsäkringar känns föråldrade bara för att dom har en högre självrisk.
Dom var ju billigare men hade en högre självrisk.
Och att komma med ett prisförslag tycker jag verkar allt annat än föråldrat.
Nej slanta upp för försäkringen nu, du har ju sluppit betala med privata pengar för utrustningen.
Enicar
Aktiv medlem
nyansering/egenkritik
Jag förstår ju egentligen att det svider lite att
kanske behöva betala en 1-årsförsäkring för en kortare resa.
Enicar skrev:
.
Nej slanta upp för försäkringen nu, du har ju sluppit betala med privata pengar för utrustningen.
Jag förstår ju egentligen att det svider lite att
kanske behöva betala en 1-årsförsäkring för en kortare resa.
Danlo
Avslutat medlemskap
Enicar skrev:
Lite lustig sätt att resonera när du säger att Länsförsäkringar känns föråldrade bara för att dom har en högre självrisk.
Alltid är det nån som blir provocerad
Dez
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Bytte tíll vad?
Gefvert, som sagt
Enicar
Aktiv medlem
Danlo skrev:
Alltid är det nån som blir provocerad
Ja, du kanske.
Känner mig inte provocerad. Tyckte bara att du resonerade lite underligt.
Ska bli intressant att höra vad Länförsäkringar återkommer med.
Gissar på att Gefvert blir vinnaren
Danlo
Avslutat medlemskap
Vet någon hur det fungerar när man ska betala premien till Gefvert?
Jag har inte råd att genom företaget betala hela årspremien på en gång utan som mest halva då jag än sålänge köpt utrustning för nästan alla pengarna.. Kan jag ha sån tur att jag får betala kvartals-vis?
Jag har inte råd att genom företaget betala hela årspremien på en gång utan som mest halva då jag än sålänge köpt utrustning för nästan alla pengarna.. Kan jag ha sån tur att jag får betala kvartals-vis?