Annons

Skärmaskin under 1000:-?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag har använt en sådan där linjal med rullkniv på, men har blivit så upprörd över den usla precisionen så jag överväger att köpa en "riktig" skärmaskin. De rekommenadtioner jag hittat här på forumet är rätt gamla, så jag skulle bli glad om någon kunde rekommendera en skärmaskin som går att köpa nu.

Skärmaskinen ska användas till att skära fotopapper som skrivits ut på bläckstråleskrivaren.

Budget = 1000:-, hoppas jag.

Per.
 
Tack!

Men den ser ut att använda samma teknik! Fungerra den bättre, alltså? För du menar artikel 38-2095 (eller 2096), väl?

Per.
 
Den fungerar bra för mig, har haft en i ett par år, A3 modellen. Det går att byta rullkniv när den blir dålig.
 
perstromgren skrev:
Tack!

Men den ser ut att använda samma teknik! Fungerra den bättre, alltså? För du menar artikel 38-2095 (eller 2096), väl?

Per.

Jo det är 38-2095 jag har. Denna har visserligen rullkniv, men men skär mot en metallkant vilket är en stor förbättring jämfört med 32-8474 som också har rullkniv men som bara skär mot den mjuka mattan.
Jag var fräck nog att packa upp den i butiken och provade. Gör desamma vettja.
 
Det blev en 38-2095 från Classe. Den verkar fungera fint, men det finns ett litet bekymmer. Anhållet sitter ungefär en arktjocklek (!) över plattan, så man kan inte lita på anhållet, utan måste titta noggrannt. Jag ska försöka tejpa glipan, så att jag kan använda anhållet som det är tänkt.

För övrigt håller jag med om att den skär bättre än väntat för det priset (300:).

Per.

Ref: http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=382095000
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.