Annons

Sista rycket innan 2maj, avdragstips!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Kom igen, låt oss hjälpa varandra. Låt oss lista alla avdrag vi känner till!
4000:- i schablonavdrag för arbete >800h i egen lgh.
FYll på!

Får man dra av för utgifter för webhotell samt domän?

Dra av för postgirokonto om man säljer tex tavlor mot postförskott?

Småsummor iofs, men om man bara säljer för småpengar så kanske...

dunderdon

mina coola dunderdonbyxor är avdragsgilla eftersom dom har plats för knäskydd..och jag kan använda dem när jag kryper omkring i naturen och fotar..

medlemskap är inte avdragsgilla men fotosidan borde ju kunna anses vara elektronisk facklitteratur och därmed borde medlemsskapet likställas med prenumeration på tidskrift och vara avdragsgillt...?

Re: dunderdon

parvasen skrev:
mina coola dunderdonbyxor är avdragsgilla eftersom dom har plats för knäskydd..och jag kan använda dem när jag kryper omkring i naturen och fotar..

medlemskap är inte avdragsgilla men fotosidan borde ju kunna anses vara elektronisk facklitteratur och därmed borde medlemsskapet likställas med prenumeration på tidskrift och vara avdragsgillt...?
Du som säljer via egen hemsida och så, vet du om man får dra av för webhotell samt domännamn?

Dra åt fanders

Hemsidan har jag alltid dragit av för. Det är ju min marknadsföringsplats.

Reklam, helt enkelt

Dra av och dra av... Den utgiften (alltså för webhotell) ingår ju i den löpande bokföringen, precis som telefon och internet. Så den påverkar resultatet, precis som alla andra utgifter.

Alla utgifter som kan härledas till företaget kan således "dras av"

Mat kanske, utan mat får man ju inte energi nog att ge sig ut och fota ;)
Eller det kanske finns gränser ändå :D

Sebastianr skrev:
Mat kanske, utan mat får man ju inte energi nog att ge sig ut och fota ;)
Eller det kanske finns gränser ändå :D
Ja, om du är på jobbrelaterad resa, spara restaurangkvittot. Du glömmer väl inte att skriva reseräkning...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar