SanGun
Medlem
Jag har haft min canon eos 450 i snart ett halvår och har bestämt mig för att öka ut mitt objektiv förråd med hjälp av sommarlovslönen. Jag vill ha ett objektiv med rejäl zoom, men som jag samtidigt kan använda till att ta bilder på hyffsat nära håll. Någonstans mellan 18/28 - 200/300 har jag alltså tänkt lägga mig.
Nu är min fråga dels, är det värt att gå upp till 300mm när jag inte har en jättestor budget? Eller är det inte tillräckligt bra standard på dessa objektiv för att det ska var lönt att köpa dem? Bör jag istället hålla mig till 200mm och få bättre kvalitet?
Jag har spanat in
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di
och
Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Macro
De ligger i samma prisklass och jag ber nu om åsikter angående för och nackdelar på de båda.
Tacksam för all hjälp
Sanna
Nu är min fråga dels, är det värt att gå upp till 300mm när jag inte har en jättestor budget? Eller är det inte tillräckligt bra standard på dessa objektiv för att det ska var lönt att köpa dem? Bör jag istället hålla mig till 200mm och få bättre kvalitet?
Jag har spanat in
Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di
och
Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Macro
De ligger i samma prisklass och jag ber nu om åsikter angående för och nackdelar på de båda.
Tacksam för all hjälp
Sanna