Annons

Sigma 70-200 Mm 2,8 ??

Produkter
(logga in för att koppla)

pontus.orre.foto

Aktiv medlem
Nu har jag ett stort problem jag kan inte bästämma mig, jag funderar på ett nytt tele, ljusstarkare. Jag funderar mellan ett begagnat nikon 80-200 mm eller ett nytt Sigma 70-200 mm båda 2,8
Jag vet inte vilket jag ska köpa !!

Snälla hjälp mig!!
 
Senast ändrad:
pontus.orre.foto skrev:
Nu har jag ett stort problem jag kan inte bästämma mig, jag funderar på ett nytt tele, ljusstarkare. Jag funderar mellan ett begagnat nikon 80-200 mm eller ett nytt Sigma 70-200 mm båda 2,8
Jag vet inte vilket jag ska köpa !!

Snälla hjälp mig!!
HÄR, HÄR, eller varför inte HÄR!!!

Lycka till!

// Johan
 
Köpte själv en beg Nikon 80-200/2.8 och blev otroligt nöjd. Relativt snabb, välbyggd och skarp. Den version jag hade var "2-rings"-varianten. Push-pull gluggen verkar flera avråda ifrån. Fördelen med att handla orginalprylar är att du slipper ev kompabilitetsproblem. Nikon ger förmodligen inte den bästa supporten om du aviserar problem med D70 och Sigmas 70-200. De överlämnar nog hellre problemen till Sigmas återförsäljare i Sverige.

// Johan Maxe
 
Ett fast Nikon AF 180/2,8 då? Superskarp kanonglugg! Går att hitta till överkomligt pris. Men det är ju ingen zoom förstås.

/K
 
Sigma

Halloj !
Jag har ett Sigma 70-200 till min Nikon D70 och det är riktigt hemtrevligt !
rekommenderas !
 
Maxe skrev:
Köpte själv en beg Nikon 80-200/2.8 och blev otroligt nöjd. Relativt snabb, välbyggd och skarp. Den version jag hade var "2-rings"-varianten. Push-pull gluggen verkar flera avråda ifrån. Fördelen med att handla orginalprylar är att du slipper ev kompabilitetsproblem. Nikon ger förmodligen inte den bästa supporten om du aviserar problem med D70 och Sigmas 70-200. De överlämnar nog hellre problemen till Sigmas återförsäljare i Sverige.

// Johan Maxe

Just 80-200/2.8 är inte alltid kompatibel med D70 så det är nog värt att kolla innan köp.

Se gammal tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=42927
 
Tack för alla tips jag har fått, har cokså hört talas om att nikons 80-200 mm inte funkar så bra på Nikon D70`n, det lutar fårtfarande mot ett sigma. är inte så sugen på att köpa beg.
 
Till en D70 skulle jag inte köpa ett 80-200, för det första så funkar inte autofokusen optimalt med det huset, sen blir autofokusen slö med en D70 också eftersom det huset inte har så stark intern fokusmotor.

Det är bara med D2 husen autofokusen blir tillräckligt snabb med det objektivet, men i optisk presatanda är Nikkorn bättre en Sigmat, speciellt fullt öppet, sen är Nikkorn bättre byggd också.

kent.
 
pontus.orre.foto skrev:
ok, men du tycker alltså att jag ska köpa ett sigma till min D70 Kent ??

Ja, om stabil och snabb autofokus är viktigt för dig, och du inte har råd med ett Nikon 70-200VR, men köp den senaste versionen med låtsas makro.

kent.
 
Jag köpte ett sigma precis, det gick på 6700kr på Ritz i San Francisco... klart då gick ju resan på 10 papp (åkte till Hawaii och stannade i SF på vägen hem) :)

mvh Anders
 
Har ett Sigma 70-200 2,8 och är nöjd med det. I den nyaste versionen är närgränsen 1m istället för 2, det är nog mycket användbart.
Ska dock byta till Canon 70-200 2,8L IS när jag får råd. Varför? L och IS, bara därför.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.