Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 35/1,4, pris

Produkter
(logga in för att koppla)

nordenvaad

Aktiv medlem
Såg att B&H släppt förhandsbokning på sigmas nya 35/1.4 och att den är billigare än deras 85:a. Väldigt väldigt intressant måste jag säga. Någon som har någon som sett publicerat pris i Sverige?

Riktigt trevligt att det händer saker på 35mm-fronten! Har varit sugen på en "midrange" 35:a till min Canon 5D2 länge nu, men det har ju inte funnits något särskilt vettigt alternativ. Tills nu, då man helt plötsligt måste välja mellan Canons nya 35/2.0 IS och Sigmas 35/1.4...

Just nu lutar det onekligen åt Sigmat, men det baserar jag enbart på företagens respektive PR-bilder, samt att Sigmas nya helt svarta objektiv ser riktigt bra ut, formgivningsmässigt.

Just nu lutar det onekligen åt Sigmat, men det baserar jag enbart på företagens respektive PR-bilder, samt att Sigmas nya helt svarta objektiv ser riktigt bra ut, formgivningsmässigt.

Håller med. Kanske ska byta mitt L-objektiv mot den. Kanske presterar bättre än den åldriga modellen. Får se alla tester som dyker upp.

/Stefan

Håller med. Kanske ska byta mitt L-objektiv mot den. Kanske presterar bättre än den åldriga modellen. Får se alla tester som dyker upp.

/Stefan

Hittills finns mig veterligen inget Sigmaobjektiv med lika säker af som originalgluggarna. Dessutom,som regel klart sämre af-egenskaper i dålig belysning. Jag är skeptisk, men kan givetvis ha fel. Lever den upp till förhoppningarna så är den intressant även för mig.

Mja, osäker där. Har 24/1.4L, 35/1.4L samt sigma 85/1.4 och haft 50/1.4.
Sigma 85/1.4 är grymt bra och 50:an är erkänt bättre än Canons motsvarighet.
Dessutom är 35:an ny i deras nya linje och indelning.

/Stefan R. Nilsson

Det här kanske blir min första "affär" med en tredjepartstillverkare.
Riktigt sugen på det faktiskt.
Hoppas att Sigma verkligen har höjt nivån på sin kvalitetskontroll, det har snurrat runt lite för många historier om problem

Det här kanske blir min första "affär" med en tredjepartstillverkare.
Riktigt sugen på det faktiskt.
Hoppas att Sigma verkligen har höjt nivån på sin kvalitetskontroll, det har snurrat runt lite för många historier om problem

Annars är det bara att skicka in inom ett år för gratis kalibrering till Tura.

/Stefan R. Nilsson

Riktigt trevligt att det händer saker på 35mm-fronten! Har varit sugen på en "midrange" 35:a till min Canon 5D2 länge nu, men det har ju inte funnits något särskilt vettigt alternativ. Tills nu, då man helt plötsligt måste välja mellan Canons nya 35/2.0 IS och Sigmas 35/1.4...

Glöm inte Zeiss! Dock har de nackdelen att de saknar autofokus.... men älskar min 35/2 Distagon.

Jag har haft mitt i en vecka nu och är oerhört nöjd. Knivskarpt, gediget och fokuserar alltid rätt, även när det är riktigt svagt ljus.

Mycket billigare än Canon EF 35/1,4L så det finns inget att tveka på. Köp!

Fick tag på mitt ex idag. skärpan är outstanding. riktigt skarpt redan på full öppning. vacker bokeh och snabb fokus. Tycker dock vignetteringen är uttalad.
Nöjd med mitt ex, bättre och billigare än canon/nikons motsvarigheter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar