nordenvaad
Aktiv medlem
Såg att B&H släppt förhandsbokning på sigmas nya 35/1.4 och att den är billigare än deras 85:a. Väldigt väldigt intressant måste jag säga. Någon som har någon som sett publicerat pris i Sverige?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just nu lutar det onekligen åt Sigmat, men det baserar jag enbart på företagens respektive PR-bilder, samt att Sigmas nya helt svarta objektiv ser riktigt bra ut, formgivningsmässigt.
Håller med. Kanske ska byta mitt L-objektiv mot den. Kanske presterar bättre än den åldriga modellen. Får se alla tester som dyker upp.
/Stefan
Det här kanske blir min första "affär" med en tredjepartstillverkare.
Riktigt sugen på det faktiskt.
Hoppas att Sigma verkligen har höjt nivån på sin kvalitetskontroll, det har snurrat runt lite för många historier om problem
Annars är det bara att skicka in inom ett år för gratis kalibrering till Tura.
/Stefan R. Nilsson
Annars är det bara att skicka in inom ett år för gratis kalibrering till Tura.
/Stefan R. Nilsson
Riktigt trevligt att det händer saker på 35mm-fronten! Har varit sugen på en "midrange" 35:a till min Canon 5D2 länge nu, men det har ju inte funnits något särskilt vettigt alternativ. Tills nu, då man helt plötsligt måste välja mellan Canons nya 35/2.0 IS och Sigmas 35/1.4...