Annons

Sigma 28-70 EX/2.8 DG

Produkter
(logga in för att koppla)
D Nilsson skrev:
Väldigt tråkigt att det inte blev ordentligt fixat, hoppas att Cyberphoto kan hjälpa dig på något sätt.

Köpte själv ett begagnat sigma 24-70/2.8 Ex macro för ett par veckor sedan, har bara gjort några få fokustester men fokus sitter där den ska iaf och objektivet är skarpt även på största bländaren.
Cyberphoto har tagit på sig att testa objektivet själv eftersom gubben på Tura påstår att det är OK. Det löser sig säkert till slut, drygt bara att måste vänta o lägga flera dagar på att testa ett objektiv som ändå kostar ett par tusenlappar.

Hoppas du får vara helt nöjd med ditt 24-70, posta gärna bilder!
 
TheJaff skrev:
Cyberphoto har tagit på sig att testa objektivet själv eftersom gubben på Tura påstår att det är OK. Det löser sig säkert till slut, drygt bara att måste vänta o lägga flera dagar på att testa ett objektiv som ändå kostar ett par tusenlappar.

Hoppas du får vara helt nöjd med ditt 24-70, posta gärna bilder!

Hoppas att du får ett helt nytt eller pengarna tillbaka.

Jag är helnöjd än så länge faktiskt, objektivet är stort och gediget och finischen är väldigt tilltalande.. finns ett par grejer man kan gnälla på.. dels är zoomringen ganska nära kamerahuset samt att den är lite seg (dock en vanesak). I ett objektiv i den klassen så hade det inte varit fel med HSM :)

Har lagt upp en bild för kritik. Finns i lite större version här.
Tagen med blixt som är slagen bakåt i väggen.

http://corredanne.riskaka.com/privat/jennie01.jpg
 
D Nilsson skrev:
Hoppas att du får ett helt nytt eller pengarna tillbaka.

Jag är helnöjd än så länge faktiskt, objektivet är stort och gediget och finischen är väldigt tilltalande.. finns ett par grejer man kan gnälla på.. dels är zoomringen ganska nära kamerahuset samt att den är lite seg (dock en vanesak). I ett objektiv i den klassen så hade det inte varit fel med HSM :)

Har lagt upp en bild för kritik. Finns i lite större version här.
Tagen med blixt som är slagen bakåt i väggen.

http://corredanne.riskaka.com/privat/jennie01.jpg
Ojdå, väldigt fint och skarpt. Smart det där med att slå blixten i väggen, får en riktigt stor och mjuk ljuskälla då.

Finishen på Sigmas EX:ar är riktigt fin. Tycker Tamron 28-75 tex ser ut som leksak i jämförelse. Men men, en leksak som fokuserar rätt är ju bättre än.... :)
 
Sagan om mitt 28-70 EX inköpt sommarn 2005 är nu slut. Fick svar från Cyberphoto idag:

"Vi har nu testat erat objektiv här.
Och det är svårt att avgöra om det är fel på den, visst kan den fokusera fel ibland.
Och det kan ju också bero på kamerahuset.
Men vi tar tillbaka detta och gör en återbetalning till er.
Jag hoppas att detta är ok för er."


...och tar alltså tillbaka det. Cred till Cyberphoto som jag gärna handlar av igen.
 
Sigma-problem....

Vi har också 24-70 Macron, som vi köpte för mindre än ett år sedan. Vårt bästa objektiv hittils, i alla fall det vi använt mest...! MEN... så häromdagen ville den inte mer!
"Error 99" säger kameran, och så låter det som att det är något med fokusen. Så, nu måste vi skicka in den... :eek:(

Det som oroar oss lite är att vi nyss köpt oss ett Sigma 70-200 f 2.8 - när man som ett litet barn på julafton började prova det så gnisslade fokusen... Illa illa... Så skickade vi tillbaka den och har nu fått ett nytt. Detta funkar bra än så länge. Men om det är så att detta också lägger av efter alldeles för kort tid, tror jag att vi håller oss ifrån Sigma...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.