Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Serviceställe för Pentax
- Trådstartare Andreas A
- Start datum
csandlund
Aktiv medlem
Hej!
Det bästa stället är nog Pentax själva, www.pentax.se, jag har köpt en ny sökarskiva till min Lx direkt från Pentax, och det var inte speciellt dyrt!
Eller kan du försöka hos dom som sålde kameran!
Det bästa stället är nog Pentax själva, www.pentax.se, jag har köpt en ny sökarskiva till min Lx direkt från Pentax, och det var inte speciellt dyrt!
Eller kan du försöka hos dom som sålde kameran!
Andreas A
Medlem
Pentax
Jag ringde till Pentax egna service och de var inte alls svårflörtade. De skickar en ny lucka som inte kostade mycket mer än 150:-
Ibland blir man förvånad att vissa saker inte är svårare än de i själva verket är. Min tanke var att det var byrokratiskt och svårt att fixa fram delar till privatpersoner.
/Andreas
Jag ringde till Pentax egna service och de var inte alls svårflörtade. De skickar en ny lucka som inte kostade mycket mer än 150:-
Ibland blir man förvånad att vissa saker inte är svårare än de i själva verket är. Min tanke var att det var byrokratiskt och svårt att fixa fram delar till privatpersoner.
/Andreas
eatfrog
Aktiv medlem
Pentax har bra service och trevligt bemötande. Tyvärr har inte den lilla underavdelning som Pentax Sverige är så stort reservdelslager och har lite problem med äldre saker.
Men trevligt svar får man ändå och en fingervisning åt vilket håll man ska fortsätta kämpa.
/Henri (har en trasig SMC-K 135/2.5 som vill leva igen)
Men trevligt svar får man ändå och en fingervisning åt vilket håll man ska fortsätta kämpa.
/Henri (har en trasig SMC-K 135/2.5 som vill leva igen)