Tony johansson
Aktiv medlem
Betvivlar inte för ett ögonblick vad du skriver, jag redan upprepade ggr nämnt att just Fuji förefaller vara ett säkert köp. Frågan som då uppstår är om jag skall byta in eller köpa ytterligare ett system, med risken att det gamla systemet blir än mer liggandes (än vad det redan gör =p).tolkar jag din rubrik godtyckligt så ser jag att fuji xt2/xt20/xpro2 (och GFX) är seriösa utmanare till FF DSLR, massor med proffs har gått över till fujis system och även om det finns tillfällen en FFdslr ger fördelar så är de så små att de oftast inte är märkbara. I fujis värld får du sjukt mycket kamera för pengarna och en användar upplevelse som jag tycker är rolig/skön och fantastisk, du får ett smidigare system och du får det för rimliga pengar. Jag tycker fördelarna med fuji (smidig och underbar) är större och något man märker av nästan vid varje fototillfälle och "nackdelarna" de finns oftast bara i teorin och gör sig sällan påminda in real life.
Inte lätt det här, inte minst med tanke på den ekonomiska förlust jag skulle göra om jag säljer mina "gamla" grejer, alt. byter in...