ANNONS
Annons

Ser så töntigt ut...att vara fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det mest praktiska är väl att ha den hängades innom räckhåll för eventuell fotografering:=)
Jag har oftast min i handen.

Det är inte snorren du pratar om hoppas jag?

Edit: Nu kommer jag att straffas med ett kalsongryck igen.

du hann före - hahahaha

??????

Många korkade trådar har jag följt, men den här tar nog priset! Att påstå att det är töntigt med kameran runt halsen och dessutom torgföra det i ett forum för fotointresserade och till på köpet få igång en dissussion. Det slår alla rekord i töntighet! Själv har jag kameran på axeln, runt halsen eller i handen. Helt beroende på situationen och skulle jag gå omkring och oroa mig för om det eller det ser töntigt ut blev det nog inga bilder alls tagna. Nej fram för fler feta medelålders män med kameran guppande på magen, nära till skott när Bilden dyker upp. Eller varför inte glada japanska turister som fotograferar varann i alla möjliga och omöjliga situationer. De använder i alla fall kameran och skäms inte för den. Som vissa i detta forum tycks göra och hur fan ska man kunna ta bra bilder om man skäms för sitt verktyg och oroar sig för hur omgivningen uppfattar en. Nästa gång jag väljer att ha kameran på magen, för att ha bägge händerna fria eller slippa riskera att någon som springer fortare än jag, sliter åt sig den. Ska jag då styka runt väggarna och skämmas, livrädd för att stöta på någon av er kära kollegor som pekar finger och kallar mig nörd eller tönt.
Faan också! att jag lät mig ryckas med - nu är jag lika töntig som ni övriga i den här tråden. Shit!!

Re: ??????

junken skrev:
Många korkade trådar har jag följt, men den här tar nog priset! Att påstå att det är töntigt med kameran runt halsen och dessutom torgföra det i ett forum för fotointresserade och till på köpet få igång en dissussion. Det slår alla rekord i töntighet! Själv har jag kameran på axeln, runt halsen eller i handen. Helt beroende på situationen och skulle jag gå omkring och oroa mig för om det eller det ser töntigt ut blev det nog inga bilder alls tagna. Nej fram för fler feta medelålders män med kameran guppande på magen, nära till skott när Bilden dyker upp. Eller varför inte glada japanska turister som fotograferar varann i alla möjliga och omöjliga situationer. De använder i alla fall kameran och skäms inte för den. Som vissa i detta forum tycks göra och hur fan ska man kunna ta bra bilder om man skäms för sitt verktyg och oroar sig för hur omgivningen uppfattar en. Nästa gång jag väljer att ha kameran på magen, för att ha bägge händerna fria eller slippa riskera att någon som springer fortare än jag, sliter åt sig den. Ska jag då styka runt väggarna och skämmas, livrädd för att stöta på någon av er kära kollegor som pekar finger och kallar mig nörd eller tönt.
Faan också! att jag lät mig ryckas med - nu är jag lika töntig som ni övriga i den här tråden. Shit!!

Det är väl ingen i denna tråd som på allvar menar det den säger....lite ironi och komik över ens egna "fåter" är väl bara nyttigt!

Tönta på Ingmar!

MVH Romana

Omar !
Lite off, men jag har länge undrat vad den där hållaren du har heter. Den bilden där du knappt syns !

Är jag ute med en mätsökarkamera så är den i handen eller hänger om halsen. EOS:en får däremot hänga på axeln när den är med.

/Anders - som kom lindrigt undan på testet (den lönar sig nog att inte veta vad GPA är..)

Bilagor

• nerdtest.gif
    nerdtest.gif
    5.3 KB · Visningar: 1,042
Fantastisk test! Jag fick också ...

93% scored higher (more nerdy), and
7% scored lower (less nerdy).

What does this mean? Your nerdiness is:

Definitely not nerdy, you are probably cool.

En kamera bör såklart bäras i rät 30 grader vinkel horisontalt ut från högra armbågens yttersta spets.

Eller kan detta uppfattas som stötande rent estetiskt?

Mycket intressant debatt. Personligen tycker jag det ser väldigt skojsigt ut med folk som har trådlöst headset till mobilen och pratar rakt ut i luften.

Är man lite nervös över det här med att gå runt med en kamera hängandes runt halsen så är det bara att gå ut och öva! I början behöver man inte ta några kort -- det blir ändå inget bra om man går och oroar sig över hur man ser ut med kameran.

Bilagor

• nq.php.gif
    nq.php.gif
    5.3 KB · Visningar: 920
arvro395 skrev:
Är man lite nervös över det här med att gå runt med en kamera hängandes runt halsen så är det bara att gå ut och öva! I början behöver man inte ta några kort -- det blir ändå inget bra om man går och oroar sig över hur man ser ut med kameran.

Har alltid kameran hängande ned på min svällande mage. Varför? Jo för det är det bästa sättet att ha den om man snabbt vill kunna lyfta den till ögat för att ta en bild. Om man dessutom kan glädja någon genom att framstå som "nördig" är väl det en extra bonus :)

Undrar hur många bra bilder som missas beroende på att fotografen är rädd för att se "nördig" ut? Och det mina vänner är ett betydligt större problem ;o)

alf109 skrev:
Undrar hur många bra bilder som missas beroende på att fotografen är rädd för att se "nördig" ut? Och det mina vänner är ett betydligt större problem ;o)

Ja verkligen!

Jag tror det kan vara bra att visa för folk att man är en person som fotograferar, redan innan man tänkte ta en bild. Om man går runt med kameran blir ju ingen direkt förvånad när man tar upp kameran och tar ett kort när det händer något kul.

Om man sliter upp kameran först när det händer något, då tror jag folka hajar till lite mer, och man kanske missar bilden.

Jag njuter av att vara nördig ,
Däremot så tycker jag grundinlägget är aningen informellt ..
Jag förstår inte nördigheten att använda sig av sitt verktyg .. Går snickare omkring med sina hammare i skam för att de uppfattas som
"nördig snickare"?
Nej knappast .. kameran är att arbetverktyg för att fånga ljus , came obscura YO.
Trevlig helg Mvh Ale

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar