Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ser så töntigt ut...att vara fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Re: Re: ...med risk för cencur

romhav skrev:
Detta är en "tönt/nördtråd, inte en toffeltråd!!!
Nej vars - skoja bara - förlåt ;)

Jag är båda delarna, och det min vän, är inte många som kan stoltsera med :) F.ö. så struntar jag högaktningsfullt i hur det ser ut när jag fotar.. Har hänt mer än en gång att någon "förstå-sig-påare" har stannat och frågat vad jag filmar för nåt där nere :)

/Peter

PS
Jag flyger även modellflyg...
DS

Edit:
Jag samlar även på datorer från 80-talet.. Nördigare än så blir det nog inte

Ganska intresant att ordet "nörd" i vissa sammanhang börjar få positiva vibbar. Idag är det många som kan säga, lite stolt, att det är har nördat in sig på ett ämne, eller att de är "fotonördar".

För några år sedan så var nör lika med en kille med flottigt hår som inte duchat på en vecka som satt med glasögon som cola-bottnar och stirrade på en dataskärm hela dagarna, och naturligtvis även duktig i skolan (utom gymnastik). Jag tänker främst på alla amerikanska filmer om high school.

Kul att ord förändras.

Greven / Fotonörd och kyrkobyggnadsnörd

Har för mig att jag fick "sämre" eller om det nu är "bättre" förra gången det där testet var uppe.

Bilagor

• nq.php.gif
    nq.php.gif
    5.3 KB · Visningar: 1,448
romhav skrev:
På tal om töntigt.....

En av mina närmaste kollegor och jag satt och pratade på jobbet, varpå vi kom in på mitt intresse - foto...

Min kollega:
- "Rätt häftigt egentligen...att du gillar att fota...jag menar...det är ju så töntigt egentligen"

MVH TöntRomana, som tänker fortsätta tönta sig!
I stort sett alla fritidssysselsättningar ger ett töntigt intryck när de betraktas - tänk bara på en som betraktar någon form av sport! Kan något ge ett töntigare intryck? OBS! Inte utövar sport själv.......jo förresten, det kan ocksö se töntigt ut, helt gränslöst dessutom. Var annars kan folk låta sig bli sedda med ytterst kroppsnära overall, nedspilld med blåbärssoppa och visa upp halvmeterlånga snortömmar?
Bara som ett exempel.
MEN!! Det är att sk-ta i, man skall göra det man vill, den verklige supertönten finns bara i ett utförande: den som avstår från något han/hon älskar att göra med motiveringen att det ser töntigt ut!!
Us

Favoriten

Bilden på Omar "The Sniper" Måste ju ändå stå högst på prispallen. Inte för att jag tycker att bilden är töntig. Det är väl nog så här jag föreställer mig naturfotografer in action.

Inte undra på att man aldrig ser andra naturfotografer när man är ute ;-)

Jag får skylla på att jag äger en HP miniräknare med RPN för så nördig är jag inte.

Re: Yea

JimSlim skrev:
Men ärligt talat spelar det ngn roll om man har kameran runt halsen, på magen, runt öret eller uppkörd i röven??/ Jim

Klart det spelar roll, har du den uppkörd i röven blir det ju bara skitbilder.

For your nerdy work,
here is the promised image:

16 poäng...hur fick ni till bilden??? Som sagt bara 16 poäng, vet inte hur man gör.....=)

hmmmmm...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar