Annons

Ser så töntigt ut...att vara fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
om man kör på axeln så kan man ha två kameror på sig utan problem det blir krångligare och mer trassligt om man har två kameror runt halsen
 
AnWi skrev:
Jag har den inte på magen heller.
- Även om jag skulla ha kameraremmen monterad, vilket jag inte gillar, hatar jag något som guppar på min, inte alltför stora, mage.
- Ser även något turistaktigt ut, för det mesta.

Kameran är inget jag går och "skryter" med. Den skall bara finnas till hands.

Kameran i handen eller i ryggan är de förflyttningssätt jag använder.

Undantag finns såklart :)


Moha ha ha ha ha ha ha

Han har knäskydd på sig iallafall.. om ifall att han skulle falla framåt....
 
xPetterx skrev:
om man kör på axeln så kan man ha två kameror på sig utan problem det blir krångligare och mer trassligt om man har två kameror runt halsen

Jag kör den metoden också, men eftersom jag är mer pilsnerflaska än Schwarzenegger så får man hålla lite koll så kamerorna inte ramlar av. :-D
 
Re: ...med risk för cencur

scrappy skrev:
angående att kräla på marken... man vill helst inte ligga i vattnet bakom denna man...

Mo ha ha ha ha ha ha
Skratt kramp.... *tårarna sprutar*


Tur att bilden inte är tagen från andra hål(l)et
 
Eller börja använda gymkortet jag förnyat några gånger utan att för den skull få loss tummen. :)
 
Re: Re: ...med risk för cencur

PITCH skrev:
Mo ha ha ha ha ha ha
Skratt kramp.... *tårarna sprutar*


Tur att bilden inte är tagen från andra hål(l)et

HAHHAHAAHA ;) (underbar bild också!)

Numera skiter jag fullständigt hur löjlig jag ev ser ut. Är ju gift redan!

/Stefan
 
Re: ...med risk för cencur

scrappy skrev:
angående att kräla på marken... man vill helst inte ligga i vattnet bakom denna man...

Den grymmaste bilden på FS på länge.. Fan va ball.. Hade precis diskat och sedan hängt tvätt när jag så denna bilden och då glömde jag i ett nafs av vad tråkigt det är med disk ocv.. LOL..

/Peter
 
Bruce2 skrev:
Skämt å sido så undrar jag om det finns någon finurlig kamerarem där man kan ha kameran framför sig utan att den guppar på magen hängandes från halsen. Ex när man fjällvandrar, skulle det vara idealiskt med en elastisk kamerarem som håller kameran hyfsat fast mot kroppen men ändå medger att man kan lyfta kameran och fota. Någon som har en ide´?
Lowepro hade en gång en elastisk rem som man spände runt bröstkorgen. På framsidan av den remmen fanns ytterligare en rem med kardborreband som bildade en ögla. Om man hade en kamera med ett lite längre objektiv (70-200) så kunde man spänna fast objektivet med kartborreremmen och samtidigt ha kameran runt nacken.

Lite svårt att förklara. Jag hoppas ni fattar vad jag menar. :)
 
Re: Re: ...med risk för cencur

Wizard skrev:
Den grymmaste bilden på FS på länge.. Fan va ball.. Hade precis diskat och sedan hängt tvätt när jag så denna bilden och då glömde jag i ett nafs av vad tråkigt det är med disk ocv.. LOL..

/Peter

Jo, med en sådan "tung" kamera är det tur att han har stativ. Man undrar också om den är inställd på "självutlösning" och vem mer som skall vara med på bild... det lär vi aldrig få veta. :)
 
Bruce2 skrev:

Skämt å sido så undrar jag om det finns någon finurlig kamerarem där man kan ha kameran framför sig utan att den guppar på magen hängandes från halsen. Ex när man fjällvandrar, skulle det vara idealiskt med en elastisk kamerarem som håller kameran hyfsat fast mot kroppen men ändå medger att man kan lyfta kameran och fota. Någon som har en ide´?

Japp, det finns, har sett några fågelskådare ha det, men inte testat själv.
http://www.kustobsar.se/forum/forum.asp?postid=354

Säljs för 210 kronor på
http://www.naturbokhandeln.com/
(sorry, kunde inte länka till produkten, men sök på "Binosuspender")
 
scrappy skrev:
Ibland slår det mig hur töntigt det ser ut

En bra fotograf som är till fullo "integrerad" i sina motivsituationer syns inte och ser således knappast mkt töntig ut.

De "fotografer" som är upphängda i om det är 10D eller 350D är de som själva ofta ser lite småtöntiga ut då de tydligt ofta inte brinner för bilden.

Mvh Niclas, (egen liten teori:)
 
Fotonörd är man inte om man endast turistfotar.

Fotonörd är man om man har foto som hobby och aktivt fotograferar på sin fritid.

För att få en uppfattning om HUR nördigt det är att vara en hobbyfotograf skulle det kanske närmast kunna jämföras med modellflyg.

Flugfiskare däremot har en betydligt lägre nördstämpel.

Att köra OCH sköta om en stor motorcykel har ingen nördstämpel alls.

Från en som har gjort allt.
 
Eller brist på självkritik i själva utövandet! Personligen så tror jag man måste lära sig att inte bry sig så mycket om vad omgivningen säger å bara köra sitt eget race om det ska bli några bilder.
 
Re: Re: ...med risk för cencur

Wizard skrev:
Den grymmaste bilden på FS på länge.. Fan va ball.. Hade precis diskat och sedan hängt tvätt när jag så denna bilden och då glömde jag i ett nafs av vad tråkigt det är med disk ocv.. LOL..

/Peter

Detta är en "tönt/nördtråd, inte en toffeltråd!!!
Nej vars - skoja bara - förlåt ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.