Annons

Sekvenstagning A37

Produkter
(logga in för att koppla)

McAdam

Medlem
På Sonys hemsida står det att A37 ska klara upp till 15 jpeg i kvalitet "fine". Det står inte i vilken hastighet det är, men eftersom den har en sekvenstagning på 5,5 bilder/sek så borde det ju vara den hastigheten som avses. Min A37 klarar dock inte det. Den tar 5 bilder i hög hastighet och sedan fortsätter den att ta ca 1-2 bilder per sekund.

Jag ringde till Sonys support och undrade om det skulle vara så här men det kunde de inte svara på. De trodde att det hade "någonting med inställningarna att göra". De uppmanade mig att ändra bildstorleken till 8 megapixel, men kameran klarar fortfarande bara 5 bilder i högsta hastigheten innan den saktar ner.

Nån som har liknande erfarenhet eller vet vad det beror på?
 
Nu är jag ingen ägare av Sony-systemare men kolla ifall du har nån brusreduceringsfunktion på.
 
Kolla om du har någon form av bildbehandling av bilderna påslagen, tex brusreducering, distortionskorrigering, mm.

Nu vet jag inte exakt vilka möjligheter det finns hos A37, men all efterbehandling av bilderna tar tid och minne, vilket påverkar hur mycket det blir kvar av buffertminnet.
 
Kolla om du har någon form av bildbehandling av bilderna påslagen, tex brusreducering, distortionskorrigering, mm.

Tack. Både korrigering av distortion och kromatisk aberration var påslagna. Nu tar den precis 15 bilder i hög hastighet och fortsätter med kanske 3 bilder per sekund efter det.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.