Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Scsi > USB

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Lite off-topic, men jag har en Nikon Coolscan som bara har scsi kabel, men på min bärbara finns bara USB och Firewire.

Jag har letat runt lite men hittar ingen scsi>usb (eller firewire) omvandlare. Är det någon som har koll på om detta finns och om det kommer att funka?

rent logiskt så borde det finnas men har du inte PCIIMA plats i den bärbara så kan du satsa på ett SCSI kort för det i stället.......

troligen förlorar du en hel del annars i fart.

sen är det ju en kostnadsfråga också :)

Nej, jag kör faktiskt PC :(

Jag har letat igenom dustin.se och microwarehouse.se utan att hitta ngt.

men Ols, du menar att jag skulle leta efter en scsi > pcmcia omvandlare?

Nja. Ols måste mena att du behöver ett SCSI-kort för att kunna tanka filer från kameran överhuvudtaget. Mig vetligt finns det ingen konverter från SCSI till annat överföringsmedium.

Hårdvaran finns eftersom det uppstod en gigantisk efterfrågan när Apple lanserade iMacen som första SCSI-lösa mac. Däremot vet jag inte om det behövs speciella drivrutiner om du kör pc. Kan tänka mig att tillverkarna inte lagt ner lika mycket krut på pc-sidan som för mac.

Hittade ingen svensk åf, men kolla på http://www.microtechint.com/qs-usbscsi.html

precis, det där är vad jag letar efter. Tyvärr är det 5 enheter som inte funkar och en av dem är Coolscan LS-2000 (jag har en LS40) så jag misstänker att det inte kommer att funka.

Jag skall glida förbi ngn tillbehörsaffär och se om jag hittar något.

När jag hade en bärbar(släpbar) brännare för några år sen så hade jag en kabel för scsi->parallell plus lite drivrutiner. kanske är ett alternativ.

/Stefan

J A G H A R E N !

Jag har en sådan omkopplare USB-SCSI.
Behöver den inte längre. Vill du köpa den. Skicka mig ett mail i så fall.

Hälsningar Ola

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar