Du argumenterar, såvitt jag förstår, utifrån perspektivet att du inte vill lämna spår som andra skall hitta. Jag vet inte om det är Fotosidan.se:s uppgift att ta detta som ett viktigt skäl när vi utvecklar en community och kunskapsbank för foto. Ju fler som hittar hit, desto roligare bör det bli, både för communityn som sådan och även för vårt antal sidvisningar (som är en av grunderna till hur vi kan tjäna pengar på att jobba med Fotosidan.se).
Ang. robot.txt, så kommer jag inte ihåg varför vi gjorde det då. Och som med allt annat här så får vi titta över och göra förändringar. Att man kan hitta profiler via Google tycker jag verkar lämpligt. Ser ingen anledning till varför man inte skulle det. Många har mycket matnyttig information i sina profiler som helt klart skulle göras sig bra i Google. För mig skulle det vara mycket bra om fler hittade till min profil. Ännu lämpligare skulle det egentligen vara att en som söker efter en Pentax k10d via Google får en träff till en ypperlig tråd. Jag gissar att det snarare är ngn teknisk anledning.
Och som sagt, vill du inte lämna spår, så är internet inte ett bra ställe. Inte heller verkar det lämpligt att inte vilja synas men ändå skriva mängder med personlig info på en av Sveriges största communitys. Det går som sagt bra att kolla med redaktionen om det är ok med psuedonym.
Som sagt jag är för en linje att öppnare upp mer än just nu. Vi får ta en avstämning internt om för- och nackdelarna med att öppna upp och/eller vad som skulle passa bättre som info i Google.