Annons

Söker lab med bra pris på 70X50

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Jag planerar att trycka upp en liten upplaga i formatet 70X50 cm (200-250 dpi).
Vill ha tips om labb med bra priser för det formatet.

Tack,
Björn
 
Tack,
Jag brukar använda Frontweb/Crimson men jag tänkte att det kanske fanns ännu bättre priser någonstans.
Ola, hur kunde du tro det? ;)
Jodå du har så rätt.
 
Kolla önskefoto, www.onskefoto.se

Testade och hade själv INGA förväntningar alls på resultatet, men det blev helt okej. Fast man får lita till turen, man kan nämligen inte applicera färgprofil själv och så. Så själv skulle jag nog valt Crimson, men nån gång måste man ju testa nytt... :) Och jag har ju inget att anmärka på min bild så!
 
Nu har jag fått bilden, betällde också ett ex från Crimson (lambda) för att ha något att jämföra med.
Bilden från Crimson blev kanonbra, färgerna precis som jag förväntat och som det ser ut på min egen skärm och skrivare.
Bilden från Önskefoto är rödstucken så ansikten ser tomatröda ut. Bilden ligger dessutom lite fel på papperet så det är en smal vit rand längs högersidan och aningen beskuret på vänstersidan.
Hade hoppats att den billigare varianten skulle duga men jag finner den obrukbar. Glad att jag beställde båda för annars hade jag trott att mina prylar var felkalibrerade.
Man får vad man betalar för som vanligt helt enkelt.
 
BugEyes skrev:
Nu har jag fått bilden, betällde också ett ex från Crimson (lambda) för att ha något att jämföra med.
Bilden från Crimson blev kanonbra, färgerna precis som jag förväntat och som det ser ut på min egen skärm och skrivare.
Bilden från Önskefoto är rödstucken så ansikten ser tomatröda ut. Bilden ligger dessutom lite fel på papperet så det är en smal vit rand längs högersidan och aningen beskuret på vänstersidan.
Hade hoppats att den billigare varianten skulle duga men jag finner den obrukbar. Glad att jag beställde båda för annars hade jag trott att mina prylar var felkalibrerade.
Man får vad man betalar för som vanligt helt enkelt.

Provade också en bild från önskefoto (ifjol), dom hade tryckt filnamnet på framsidan av bilden(!). Snacka om patetiskt.
Crimson däremot, totalt klockrena bilder. Fick en 70x100 igår som jag hämtade på posten. Tyvärr var den lite krunchad av postgången, mailade Crimson strax efter kl19, fick svar kl19:55 med besked om att de utan kostnad fixar en ny och skickar upp så fort posten kan hämta. Det är service på hög nivå!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.