Annons

Söker billig kamera som tar CF-kort (var: "SNÄLLA, ett bra tips!")

Produkter
(logga in för att koppla)

martin_ljunggren

Aktiv medlem
SNÄLLA, ett bra tips!

Tjena!

Jag och flickvännern skall ut och resa och vi vill köpa en kamera som tar COMPACT FLASH kort!
Hittar inte alls mycket billiga kameror som tar denna typ, bara memorystick, SD osv...

Så, en billig BRA kamera som tar CF? Någon som kan tipsa om lite fina grejjer?

MVH Martin

en liten rättelse... :)

Hej igen...

ville bara säga det att billiga kameror också är välkomna... jag menar mer som en semesterkamera nu, bara den kan ta CF-kort...
Den finns ju 1000-1500 kameror med typ 3-4 Mp men grejjen e om nån visste någon i denna klass som tar CF?

Mvh Martin

njaaa...

Saken är den, ni måste väl hålla med mig om att nu finns det 3-4 Mp som inte kostar mycket alls? För några år sen var ju dessa ganska dyra osv.

Nu är det ju 6-8 Mp som "gäller" och det blir juh dyrare osv...

Det jag söker är en billig sak som ska ta CF, har inte lyckats hittat något bra själv, därför undrar jag.

Mvh Martin

CF-kort blir allt ovanligare i kompakterna och de riktigt billiga har väl inte haft det på de senaste 2 åren iaf. Ska du ha något för 1000-1500kr som tar CF blir det nog begagnat, skulle jag tro.
En begagnad Canon A70 kanske, eller en IXUS 400.

Fast minneskort är ju tämligen billigt idag, så jag förstår inte riktigt angelägenheten.

hehe...

Jo, så här är det... Jag har D70 nu nämligen och har tre st 512:er...
Vi ska nämligen samla semesterkorten på 4 månader på dessa tre minneskort + 2 stycken till (snart köpta).
Därför vill jag ha en kamera som jag inte bryr mig om mycket, samt liten,,,, tar ju inte med mig D70:n ut på 4 mån. backpacking.
Tyckte det då passa bra med en som tog CF... men får väl harva vidare och försöka hitta någon beg...

Men ni ska ha tack för hjälpen iaf, ni som svarade!

Mvh Martin

förstår inte varför du inte tar med din d70. har precis backpackat 3 månader genom södra afrika med min. inga problem.

Klart du skall ta med din D70.. Se bara till att du är försäkrad.

Annars kommer du nog ångra dig..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar