Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söka fotokompisar?

Produkter
(logga in för att koppla)

prinsen

Aktiv medlem
Varför inte göra någon typ av lista där man kan söka efter fotokompisar att gå ut och fota med, Jag vet att man kan söka på medlemmar men jag menar någon mer typ av "kontakt" sida, Där man kan fylla i sitt intresse av att gå ut och fotografera med någon trevlig nisse, utbyta lite tips å så med.
Ja..

Adam

superb idé

Jag tycker precis som ni andra att det låter som en lysande idé som Elmfelt och de andra borde lägga i pipelinen för saker som bör göras!!

Jag instämmer fullt! Har själv länge funderat på en sådan funktion...

Om tillräckligt många säger "bra idé!" i denna tråd, så kanske det dyker upp förr eller senare.

Så kom igen nu folk, säg det som redan sagts!

kul ide

kanske kunde man kombinera detta med kalendern för att skapa lite större träffar runt om i landet. Det har ju funnits en del trådar om träffar i sthlm men det räcker inte till för oss som bor ute i landet.

/Stefan

Hej!

Visst hade en sån funktion varit trevlig! Att gå ut och göra bilder och samtidigt kunna prata lite och ha kul är inte fel... En liten brasklapp bara, tar man inte bäst bilder när man är ute själv? =)

/Roger

Senast ändrad:
Roger, jag tror att det varierar. Ibland "känns" det bättre för mig om jag är ute själv, men de få gånger jag har vandrat runt med någon annan som haft en kamera i handen, så har de fått mig att tänka på lite nya sätt. "Vad ser han för bild från det där perspektivet?"

Jag och en kompis gjorde en lite rolig lek: Vi var ute på promenad under en timme och båda blev tvugna att ta 60 bilder var (med digitalkamera). Det blev förvånansvärt många bra bilder. =)

Jag gör nog bäst bilder när jag är ute själv, men det innebär absolut inte att jag alltid vill fota själv.

Jag tycker Adams idé är lysande. Hoppas att det kan bliverklighet av en sådan funktion.

En mycket bra idé!

En kanonbra idé!

Själv har jag nog tagit mina bästa bilder, när jag varit ute själv.. men dom gånger som jag haft någon eller några med mig så har jag ändå utvecklats som fotograf.. man får nya idéer och man lär sig mycket av varandra. Den jag brukade fotografera med har flyttat så nu går jag mest själv.. det är väl okej, men visst är det kul att utbyta idéer!

Det tror jag inte behövs i detta första läge. Jag vill se om det finns stort intresse först. Blir det oöverskådligt så får vi göra det.

En jättebra idé. Den kan ju även innehålla andra grejer t.ex. projekt som man behöver hjälp med eller dylikt.

Jag tänker t.ex. ut och resa (fotoresor) efter nyår. Är det någon som har liknande planer så
säg till mig. Jag är öppen med förslag på resmål.

/MVH Henrik Everhill

Jag tänkte att ha en lite samling nere hos mig här i lidköping fram i januari. Samårdna en liten trip ut på stan och ut på landet en sväng för intresserade.

Övernattning årdnas.
Jag forumar upp info om detta när det närmar sig så ni kan "anmäla" er.

Adam

Hej Roger!

Nu har jag lagt in mig på Fotosidan.... för en timme sedan ca.... :eek:)

Jag håller med dig! Det blir bättre om man går ut själv.... dessutom HAR man väl redan tillräckligt många (i MFK) som man kan ringa om man vill ha sällskap... fast det kanske inte är alla förunnat... :eek:)

// Lotta

LOTTA! vad har de med saken att göra?
Detta forum är till för ideen om att söka fotokompisar.. Och den ideen är redan genomförd.

Mvh: Adam

Sorry, det blev fel i formuleringen. Jag håller givetvis med er. Jag är nog en liten för glad göteborgare.....

// Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar