Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sätta folk på plats.

Produkter
(logga in för att koppla)
Det enda han bevisligen ljuger om är nypriset i butiken. Trist även det, men jag tror att 100% av de som har tänkt sig att köpa den kameran, vet att det är båg. Alltså "skjuter han sig själv i benet", så att säga.
 
Det har det aldrig varit. När kameran kom lades riktpriset på dryga 16 papp, men den kostade 14 - 15 papp redan som ny. Numera billigare.
 
Personen verkar knappast vilja sälja något öga mot öga, jag har själv mailat till honom. Eftersom jag bor i Luleå så har jag skrivit åt han att jag vill komma och titta på den. Han har inte svarat och det är flera veckor sedan jag mailade.
 
Åja

Beroende på var man köpte den låg den allt nästan uppåt dom priserna i början på några butiker. Vill minnas att min lokala Expertbutik skulle ha 17500 för den, men jag köpte den istället från en butik som matchade ScandinavianPhoto med 15000 kr då för drygt ett år sen. Så så hemskt mycket ljug är det inte, även om jag betvivlar att han får så mycket för den.
 
I en fri och kapitalistisk marknad är hans kamera värd exakt lika mycket som han kan få någon att betala för den, varken mer eller mindre. Tror personligen inte han hittar någon korkad nog att betala hans begärda pris, men vem vet, än är inte siste idioten född.
 
Han vill ha 9500 för den. Gå in på radannonserna här på fs så hittar ni ganska snart ett helt gäng 20d för sådana summor. Varför är just den här annonsen så speciell?
 
? 9500:- är väl ett överpris på en 20D idag när man kan få en ny för runt 10 !
 
Spelar det någon roll, om han hade skrivit att
kameran Canon 20D med glugg kostade ny 50000:-????
Vi vet ju ändå hur mycket den egentligen kostade!
 
Begagnatpriserna för digitala systemkameror är ju helt vrickade över huvud taget, och det där är knappast det värsta man sett. Det är ju hur många som helst som försöker kränga t ex Nikon D70-kit för 10 lakan, det vill säga exakt samma som nypris. Undrar vilka idioter som köper? Eller det kanske inte är nån som får nåt sålt alls? Jag hade då inte betalat mer än halva nypriset för en så "känslig" elektronisk produkt, men några sådana priser existerar inte ens. Ingen annan marknad verkar ha denna sjukliga prisnivå.
 
Zoso skrev:
? 9500:- är väl ett överpris på en 20D idag när man kan få en ny för runt 10 !

Har inte sagt nåt annat. Men jag ställer mig frågande till vad det är som gör denna blocket annons så unik och i behov av att "sättas på plats"?
 
mange78 skrev:
Har inte sagt nåt annat. Men jag ställer mig frågande till vad det är som gör denna blocket annons så unik och i behov av att "sättas på plats"?

Precis, det är ju inte så att köparen är helt utan ansvar heller.
 
Som jag tidigare skrev finns det förmodligen ingen kamera till salu i den aktuella annonsen. Eftersom personen inte svarar på mail och inte lämnar ut sitt telefonnummer lär han ju knappast sälja något. Jag brukar alltid titta först och sedan ge ett bud.
 
Vad är det i annonsen som gör att han ljuger och lurar folk på pengar ?
Får man inte ha en annons och försöka sälja kameran för 9500 eller?
 
Zoso skrev:
? 9500:- är väl ett överpris på en 20D idag när man kan få en ny för runt 10 !

Det spelar väl ingen roll om priset är dyrt. Alla som har en annons får väl ta vilket pris de vill.
Här är aldrig någon som gnäller när där är en annons på Canons 50/1,0 eller 200/1,8 objektiv. De vill alltid ha mer än nypriset även om objektiven är 10 -15 år gamla.
 
Lars Johnsson skrev:
Det spelar väl ingen roll om priset är dyrt. Alla som har en annons får väl ta vilket pris de vill.
Här är aldrig någon som gnäller när där är en annons på Canons 50/1,0 eller 200/1,8 objektiv. De vill alltid ha mer än nypriset även om objektiven är 10 -15 år gamla.

Har jag sagt något annat ?

Jag fick intrycket att priset skulle vara lågt, därutav mitt inlägg.

Men jag blev också förvånad vad det är som är konstigt med annonsen som gör att "han är i behov av att "sättas på plats"?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.