Annons

"rutig" bild i CS5. Nån inställning?

Produkter
(logga in för att koppla)

sandmo

Avslutat medlemskap
Har köpt CS5 och har installerat den på både min stationära dator och min bärbara. På den bärbara fungerar den perfekt men på min stationära så ser jag inte bilden då jag öppnar den...Ser bara en rutig bild...precis som om det ligger en genomskinligt lager över den. Bilden syns som vanligt i lagerpanelen, i händelserutan osv...men inte på den stora arbetsytan. Sparar jag ner bilden och lägger den på skrivbordet...så syns den som vanligt.
På den bärbara har jag windows XP och på den stationära har jag windows 7 home som operativsystem. Det är den enda tänkbara skillnaden som jag har mellan datorerna...
Finns det nån som har någin susning om vad det kan vara för inställning som verkar fela...Vore jätte tacksam om det finns nån som vet...
 
Gott. Det där är ingen bugg du bara kommer på lösningen till på ren intuition. Bra att du var snabb att fråga, surt att bränna hela julen på att svära över photoshop.
 
Gott. Det där är ingen bugg du bara kommer på lösningen till på ren intuition. Bra att du var snabb att fråga, surt att bränna hela julen på att svära över photoshop.

Skulle inte kunna leva utan mitt PS...:) Gick din kurs när den var ny och jag har aldrig lärt mig så mycket som då...:)
Fick faktiskt hem er nya bok i dag...;-) Photoshoprecept...
Gott Nytt År!!
 
Hej.

Har precis samma problem men hur uppgraderar jag drivrutinerna för grafikkorten eller hur stänger jag av OpenGL

Jätte tacksam för svar!

Edit: Jag fixade det. Tack
 
Senast ändrad:
Hej.

Har precis samma problem men hur uppgraderar jag drivrutinerna för grafikkorten eller hur stänger jag av OpenGL

Jätte tacksam för svar!

Du går in i PS och under -Redigera- Inställningar_-allmänna- prestanda...hittar du OPEN GL...bocka av den rutan...:)

Lycka till!!

//AnnHelen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.