"Magnus Alkerdun (@lkerdun) skrev:
Den här tråden blev nog, som vanligt, inget kul/lätt för dem som undrar över allt det som tas upp och undras över, minst för den som började tråden. Den ende som, jag tycker, gör "bäst" ifrån sig att förklara utan "tjafs" är den sista på alla 8(!) sidor.
När jag skrivit klart detta hann det bli 2 sidor till."
--------------------------------------------------------------------------------
"Författaren till frågan har ju ställt följdfrågor under tråden och hänger med och fortskrider med sitt kunskapsintagande, så Maria är nog inte olycklig..
Ibland blir svar långa dock och ett kort och koncist svar kommer efter ett par tre svar på frågan - detta är dock svårt att kontrollera..
// Jocke, gillar att skriva mycket ibland"
Tack Jocke!
Måste ju säga att det blev en stor respons i detta ämne! Kul tycker jag som lär mig jättemycket på denna diskussion och det är det nog flera som gör. Det är intressant och jag är inte olycklig som somliga andra tror!
Jag har en fråga till ang det som är skrivet nedan:
--------------------------------------------------------------------------------
Ulf Johansson (FILM) (ulltand) skrev:
Du kan nog inte ens köra ett 64-bitarsprogram om inte ditt operativsystem stödjer det.
Ang skillnaden mellan 32 o 64-bitarsprocessorer så är den snarare att en 64-bitarsprocessor gör noggrannare beräkningar, inte fler.
Men programmen kan utnyttja det så att resultatet blir fler beräkningar.
-------------------------------------------------
"Det beror på hur man ser det. En 32bitars processor som beräknar ett flyttal med 64bitars noggrannhet måste ju utföra 2 operationer, medans en 64 bitarsprocessor kan utföra den beräkningen med 1 operation. Påsåvis kan man nog påstå att den (64bitars processorn) utför fler operationer per tidsenhet."
Vad menas med flyttal??
(Varför kan man inte i dessa forum svara med vilket citat man vill och inte bara det senaste som skrevs varje gång?)
Maria